800
۰

«سائرون» به ریاست مقتدی صدر با ۵۲ کرسی پیروز شد/ الفتح ۴۷کرسی به دست آورد، النصر ۴۲کرسی

سرانجام پس از گذشت یک هفته از برگزاری اولین انتخابات پارلمانی پساداعش در عراق، کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور نتایج نهایی و رسمی آن را اعلام کرد.
«سائرون» به ریاست مقتدی صدر با ۵۲ کرسی پیروز شد/ الفتح ۴۷کرسی به دست آورد، النصر ۴۲کرسی
به گزارش شستون؛ با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر با کسب 54 کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف فتح به ریاست هادی عامری با 47 کرسی و  ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر کنونی عراق با 42 کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 
بنا بر این گزارش، در حوزه انتخاباتی بغداد، ائتلاف "سائرون" 17 کرسی، ائتلاف دولت قانون و ائتلاف الفتح هرکدام 9 کرسی و ائتلاف النصر 8 کرسی به دست آورده اند.
در این حوزه انتخاباتی همچنین ائتلاف های الحکمه و القرار نیز هرکدام 4 کرسی به دست آورده اند.
اما در حوزه انتخاباتی کربلا، ائتلاف سائرون 3 کرسی، ائتلاف الفتح 3 کرسی و ائتلاف دولت قانون ائتلاف النصر هرکدام 2 کرسی و ائتلاف الحکمه نیز 1 کرسی به دست آورده اند.
در استان واسط، ائتلاف سائرون 3 کرسی، ائتلاف الفتح 2 کرسی و ائتلاف النصر 2 کرسی و ائتلاف های دولت قانون و الکفائات هرکدام 1 کرسی و ائتلاف الحکمه نیز 2 کرسی به دست آورده اند.
در بابِل، ائتلاف سائرون 4 کرسی، ائتلاف الفتح 4 کرسی و ائتلاف النصر و الحکمه هرکدام 3 کرسی و ائتلاف دولت قانون 3 کرسی و الکفائات نیز 1 کرسی به دست آورده اند.
اما در بصره، ائتلاف سائرون 5 کرسی، ائتلاف الفتح 6 کرسی، ائتلاف النصر 5 کرسی و ائتلاف دولت قانون 4 کرسی به دست آورده اند.
در نجف اشرف هم نیز ائتلاف سائرون 4 کرسی، ائتلاف های الفتح و النصر هرکدام 3 کرسی و ائتلاف های دولت قانون و  الحکمه نیز هرکدام 1 کرسی به دست آورده اند.

منبع: دانا
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 11012
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *