800
۰

روسها حق ندارند که از جیب ایران به اروپایی ها ببخشند/ ایران در مقابل اروپا٬ آمریکا٬ روسیه و چین تعهداتی داشت که به این تعهدات عمل کرد

کارشناس مسائل منطقه اظهارداشت: روسها از یک طرف در اعتراض به خروج آمریکا می گفتند که برجام توافقنامه کاملی است و قابل تجدید نظر نیست اما اکنون می گویند برای حفظ برجام و حفظ منافع ایران ما باید یک سری امتیازات به اروپایی ها بدهیم و این به هیچ وجه قابل قبول نیست و کلا مردود است و ایران به هیچ وجه زیر بار مطالبات اینچنینی نخواهد رفت.
روسها حق ندارند که از جیب ایران به اروپایی ها ببخشند/ ایران در مقابل اروپا٬ آمریکا٬ روسیه و چین تعهداتی داشت که به این تعهدات عمل کرد
به گزارش شستون؛ سید هادی سید افقهی مقامات روس اظهارات دوپهلو کرده اند از طرفی به ما اطمینان دادند که ما همچنان به برجام وفادار هستیم که البته این موضع خودشان است اما اینکه بخواهند به نفع اروپایی ها وارد عمل شوند و بگویند که ایران باید امتیاز بدهد یا تن به برجام تکمیلی بدهد٬ این سخنان دخالت آمیز روسها است.
کارشناس مسائل منطقه افزود: روسها حق ندارند که از جیب ایران به اروپایی ها ببخشند. ایران در مقابل اروپا٬ آمریکا٬ روسیه و چین تعهداتی داشت که به این تعهدات عمل کرد٬ اکنون نوبت آنهاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند.دلیلی ندارد ایران بخواهد چیزی مازاد بر آن که از زبان روسها یا از زبان فرانسویها بیرون می آید متعهد شود.
وی اظهارداشت: قرار نیست پرونده این مسائل را دوباره باز کنیم و یا تن به مذاکرات مجدد و برجام تکمیلی بدهیم.
سید افقهی افزود:من احساس می کنم روسها می خواهند با استفاده از نام ایران وارد تعامل و باج دهی به غربی ها شوند و این یک اظهار نظر فرصت طلبانه و غیر قابل قبول است. اگر واقعا چنین حرفی زده باشند و حرفشان تحریف نشده باشد٬ به هیچ وجه حق نداشتند چنین موضعی راجع به منافع کشورمان که ما خود صاحب اختیار منافع خودمان هستیم بگیرند.
کارشناس مسائل منطقه اظهارداشت: روسها از یک طرف در اعتراض به خروج آمریکا می گفتند که برجام توافقنامه کاملی است و قابل تجدید نظر نیست اما اکنون می گویند برای حفظ برجام و حفظ منافع ایران  ما باید یک سری امتیازات به اروپایی ها بدهیم و این به هیچ وجه قابل قبول نیست و کلا مردود است و ایران به هیچ وجه زیر بار مطالبات اینچنینی نخواهد رفت.

منبع: دانا
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 11018
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *