800
۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود/ از برجام هیچ امتیازی عاید ملت ایران نشد

جمعی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف مقابل از ابتدا به تعهد خود در برجام پایبند نبود، گفتند: دولتمردان باید در مذاکره با طرف اروپایی منافع ملی و مصلحت نظام را درنظر بگیرند.
اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود/ از برجام هیچ امتیازی عاید ملت ایران نشد
به گزارش شستون؛ بعد از خروج آمریکا از برجام و اعلام عدم پایبندی به محتوای این توافق بین المللی، کشورهای اروپایی اعلام کردند که خواستار ادامه برجام با ایران هستند.
در همین راستا جمعی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف مقابل از ابتدا به تعهد خود در برجام پایبند نبود، گفتند: دولتمردان باید در مذاکره با طرف اروپایی منافع ملی و مصلحت نظام را درنظر بگیرند.
 
اقتدار نظام و منافع ملی در مذاکره با اروپا حفظ شود
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در خصوص آخرین وضعیت برجام و تصویب نهایی FATF در بررسی دیروز مجلس گفت: FATF اصلا مطرح نیست و قرار است بسته شود.
وی افزود: آن چیزی که قرار است در مجلس بیاید در خصوص لایحه پولشویی و حمایت از تروریسم است که این هم ربطی به FATF ندارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بدعهدی کشورهای اروپایی و خروج آنها از برجام و همچنین دلخوش بودن دولتمردان به ادامه رایزنی ها بیان کرد: دولت به طرف مقابل فرصت داده است و به همین علت رهبر معظم انقلاب فرمودند باید حتما تضمین های محکمی از اروپایی ها و مخصوصا سه کشوره آلمان، انگلیس و فرانسه گرفته شود؛ علی ای حال دولتمردان و مسئولین سیاسی تلاش می کنند که بتوانند تصمیمات لازم را بگیرند امیدواریم به سرانجام خوبی برسند و آن چیزی که در جهت حفظ منافع ملی است رخ دهد.
 
اجازه نمی دهیم برجام تهعدی یک طرفه باشد
نماینده میرجاوه، خاش و نصرت آباد در مجلس گفت: تیم مذاکره کننده باید در مذاکره با طرف اروپایی منافع ملی و مصلحت نظام را درنظر بگیرد مصلحت کشور مهمترین اصل در تمامی توافقات است.
علی کرد در گفت و گو با لادیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به برجام بود اما دولت آمریکا با خروج از برجام ثابت کرد دولتی استکباری، مستبد و غیرقابل اعتماد است که از ابتدا نیز به تعهد خود در برجام پایبند نبود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باز هم پایبندی خود را به جهان نشان می دهد و با تدابیر رهبر انقلاب و تصمیم قوای سه گانه در برجام باقی می ماند تا طرف غربی در مذاکرات نشان دهد تا چه اندازه پایبند تعهداتش در برجام باقی می ماند.
وی با بیان اینکه منافع ملی باید در مذاکره با اروپا حفظ شود، خاطرنشان کرد:  تیم مذاکره کننده باید در مذاکره با طرف اروپایی منافع ملی و مصلحت نظام را درنظر بگیرد مصلحت کشور مهمترین اصل در تمامی توافقات است و اقتدار نظام و هویت ملی کشور در تمامی گفت و گوها با طرف غربی باید حفظ شود و قوای سه گانه به طور حتم تدابیر لازم را برای حفظ مصلحت کشور می اندیشند.
علی کرد بیان کرد: جلسات متعددی برای بررسی مذاکرات با طرف غربی برگزار شده است و اجازه نمی دهیم برجام تهعدی یک طرفه و از سوی کشور ایران باشد بلکه اقتدارو مصلحت کشور باید در مذاکره با طرف غربی درنظر گرفته شود.
نماینده میرجاوه، خاش و نصرت آباد در مجلس با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی در این برهه زمانی، تاکید کرد: حمایت از تولید ملی و کالای داخلی با وجود اعمال تحریم های شدید از سوی دولت آمریکا می تواند اقتصاد کشور را بهبود ببخشد و مدیریت صحیح در جهت استفاده از توان داخلی و تولید ملی اثر تحریم ها را خنثی می کند.
 
از برجام هیچ امتیازی عاید ما نشد
رضا خادمی در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به بدعهدی امریکا در قبال توافق نامه برجام، اظهار کرد: در سه سال قبلی که برجام بین کشور ایران و کشورهای 1+5 به توافق رسید، آمریکا و کشورهای اروپایی بارها در قبال آن بدعهدی کردند.
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به توافق برجام پایبند بوده و به همه تعهدات خود عمل کرده است، گفت: اما در مقابل آمریکا با وقاحت اعلام کرد که از برجام خارج می شود.
وی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام، رئیس جمهور ما اعلام کرد که ایران با اروپا به توافق برجام ادامه می دهند، تصریح کرد: بدون تردید اروپایی ها همان راهی را می روند که آمریکا رفته است چرا که اروپایی ها منافع بیشتری با آمریکا دارند.
 
با تصویب FATF هیچ امتیازی نصیب کشور ما نخواهد شد
خادمی با اشاره به اینکه اروپایی ها و آمریکا قطعا یک هدف مشترک دارند و آن نابودی و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: انها با این توافق نامه ها درصدد این هستند که جلوی پیشرفت ما را بگیرند.
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه با تصویب FATF فقط به اروپا و آمریکا امتیاز می‌دهیم، بیان کرد: با تصویب FATF محدودیت‌هایی را برای نظام جمهوری اسلامی قائل می‌شویم و به ضرر ما است.
خادمی خاطرنشان کرد: همانطور که با برجام هیچ امتیازی عاید ما نشده است، قطعا با تصویب FATF هیچ امتیازی نصیب کشور ما نخواهد شد.

منبع: عصر هامون
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 11022
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *