گزارش شستون از گلایه مندی شهروندان سراوانی از ستاد تنظیم بازار؛

کمر مردم از گرانی اقلام اساسی خم شد/ سفره افطار مردم سراوان تقریبا هیچ

شستون , 1 خرداد 1397 ساعت 9:39

جمعی از مردم مرزدار شهرستان سراوان که از نظر معیشت در تنگاه قرار دارند نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان بسیار گلایه مند هستند.


به گزارش شستون، بیکاری و فقر قصه پر غصه این روزهای شهرستان مرزی سراوان است  که به‌ نقل تمامی محافل خصوصی و عمومی مردم و مسئولین تبدیل شده است.
شهرستان مرزی سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از شهرهای جوان استان و کشور به حساب می‌رود که از سوی دیگر نیز بنا بر گزارش‌ مسئولین مربوطه مردم این شهر از معضل بیکاری رنج می برند.
معیشت مردم این منطقه وابسته به مرز و کشاورزی می باشد و بسیاری از خانواده ها از این طریق امرار معاش می کنند، از سوی دیگر بیکاری موجب شده مردم به شغل های کاذب همچون دستفروشی، قاچاق سوخت و انسان روی آورند.
معیشت مردم مرز دار سراوان با توجه به خشکالی های اخیر سخت در تنگنا قرار گرفته و بسیاری از خانواده ها بسیاری از شب ها با شکم گرسنه سر بر بالین می گذارند.
این روز ها با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نامتوازن بودن بازار ارز، موجب بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی همچون مرغ، گوشت، برنج، شکر و روغن شده است که موجی از نارضایتی را در میان مردم شهرستان سراوان به وجود آورده است.
بنا به گفته برخی از متولیان امر قرار بود که قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان افزایش نداشته باشد اما این موضوع در شهرستان سراوان عملی نشد و این وعده مسیولین نیز تحقق نیافت.
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در روزهای قبل ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در فروشگاه های عرضه گوشت سفید ۶ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است اما در روزهای اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را افزایش داده است.
وی افزود: اکثر مردم این شهر توان خرید بسیاری از مواد غذایی را ندارند و با بالا رفتن قیمت کالاهای ضرروی‌سفره مردم  کوچکتر از قبل شده است و‌چرا مسیولین بر خلاف آنچه که می گویند به فکر مصرف کننده هستند، نیستند؟
این شهروند سراوانی ادامه داد: قیمت میوه هایی همچون خربزه، هندوانه، زرد آلو، انگور و انبه بسیار بالاست و کودکانمان با حسرت به این اقلام نگاه می کنند و ما باید شرمنده همسر و فرزندان خود باشیم.
وی گفت: بسیاری از خانواده های سراوانی برای افطار بر سر سفره خود فقط نان خالی دارند و این بسیار عذاب آور است و از مسئولین می‌خواهیم که حداقل در این شهرستان مرزی با توجه به خشکسالی های اخیر زمینه‌اشتغال را فراهم کنند.
این شهروند سراوانی یاد آور شد: بسیار از خانواده ها در آمد ندارند و با یارانه روزگار خود را سپری می کنند که مسئولین این موارد را هم مد نظر قرار دهند و چر‌ا به یکباره در ماه رمضان قیمت کالا ها را افزایش داده اند؟
با استاد به گزارش روابط عمومی فرمانداری سراوان درخصوص جلسه تعیین قیمت مرغ زنده که با حضور فرماندار، رئیس صنعت، معدن و تجارت، مدیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل اتحادیه مرغداران در دفتر فرماندار این شهرستان تشکیل شده‌ بود،  مقرر شد مرغ زنده در محل مرغداري با قیمت ۷ هزار تومان،  مرغ زنده به صورت عمده فروشي با قیمت ۷ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ به صورت خرده فروشي با قیمت  ۸ هزار تومان به فروش رسد.
گفتني است در ادامه این گزارش آمده است که هرگونه خروج محموله مرغ زنده از مرغداري هاي شهرستان به خارج از شهرستان ممنوع بوده و با متخلفين برابر مقررات برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 11030

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11030/کمر-مردم-گرانی-اقلام-اساسی-خم-سفره-افطار-سراوان-تقریبا-هیچ

شستون
  https://shastoon.ir