800
۰

قلیان سراها تفرجگاه جوانان سراوانی در اوقات فراغت/هیچ فرد مفرحی از گرفتاری در دام اعتیاد در امان نیست

یکی از معضلات اجتماعی و مخرب که بنیان بسیاری از خانواده را تهدید می کند اعتیاد است که همه احاد جامعه یکپارچه در حل این مشکل باید تلاش کنند و نگذارند که جوانان اوقات فراغت خود را صرف کشیدن قلیان و مواد مخدر کنند.
قلیان سراها تفرجگاه جوانان سراوانی در اوقات فراغت/هیچ فرد مفرحی از گرفتاری در دام اعتیاد در امان نیست
به گزارش شستون؛ گرایش جوانان و نوجوانان به سیگار، قلیان و مواد مخدر یکی از معضلات اجتماعی و مخرب جامعه است که اساس و بنیان خانواده و سپس جامعه را هدف قرار داده و تهدیدی جدی برای جوانان می باشد و روز به روز در حال گسترش است.

هیچ فرد مفرح و تحصیل کرده ای در جامعه نباید بر این باور باشد که هرگز فرزند و خانواده او گفتار اعتیاد نمی شوند و هیچ کس از افتادن در دام اعتیاد در امان نیست و آحاد جامعه و مسئولین با همدلی و یکپارچه برای جلوگیری از این معضل اجتماعی بزرگ باید اقدامات عملی خوب و موثری انجام دهند.

یکی از شهروندان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون در خصوص گرفتاری جوانان در دام اعتیاد اظهار کرد: در شهر سراوان جمع کثیری از جوانان در قلیان سراها اقدام به کشیدن مواد مضر می کنند که سلامتی و تندرستی آنها را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به اینکه مرکز بهداشت و درمان بارها اقدام به جمع آوری قلیان سراها و پلمپ آنها کرده است ولی متاسفانه باز هم در گوشه کنار دیده می شود که جوانان قلیان می کشند، تصریح کرد: دود قلیان علاوه بر ایجاد نارسایی ریه می تواند موجب سرطان های متعددی در افراد شود.

این شهروند در پایان با اشاره به اینکه کافه سنتی و قلیان سراها می تواند تبدیل به مکان مناسبی برای تفریح جوانان شوند از مسئولین خواست که با عملیات های موثر اقدام به جمع آوری کلیه قلیان سرا کنند و مردم به این باور نباشند که جوانان اوقات فراغتی ندارد و با این کار سرگرم هستند.

علی فهرجی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی قریب به دو دهه است که در کشور توسط جوانان برگزار می شود، تصریح کرد: در سال جاری 20 هزار جوان پر شور و نشاط این مهم را برگزار کردند که می تواند سهم مهمی در جلوگیری از اعتیاد باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری شوق رویش یکی دیگر از طرح های است که در طول چهار ماه تابستان انجام می شود و در آن اوقات فراغت جوانان غنی سازی می شوند، اظهار کرد: آموزش کامپیوتر، قرآن، کلاس های ورزشی و هنری در این طرح  اجرا شده که  گام موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت جوانان برای جلوگیری از گرفتاری در دام اعتیاد است تا بتوان جامعه سالمی توام با جوانان پرشور داشت.

فهرجی در ادامه توضیح داد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردمی بوده و با پشتوانه مردمی کار می کند و اولویت کاری این سازمان جذب و سازماندهی جوانان و آموزش آنان است.

وی در پایان  یادآوری کرد: یکی از اولویت های سازمان جوانان پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تولید کسب و کار و جذب افراد علاقه مند به فعالیت های عام المنفعه بوده و اخیرا هم کارگاه هایی در همین ارتباط اجرا شده است.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
 
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 11048
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *