800
۰
کارشناس تغذیه مطرح کرد:

روزه داران روزه خود را با مایعات ولرم باز کنند/نقش تعیین کننده سحری در سطح انرژی روزه داران در طول روز

کارشناس تغذیه گفت: تغذیه نامناسب در ایام رمضان با توجه به کاهش وعده های غذایی دچار افزایش وزن می شوند، که بهتر است روزه داران روزه خود را با مایعات ولرم باز کنند.
روزه داران روزه خود را با مایعات ولرم باز کنند/نقش تعیین کننده سحری در سطح انرژی روزه داران در طول روز
به گزارش شستون؛ آب و غذا از مهم ترین نیاز های اساسی انسان به شمار می رود که بدون دسترسی به این مواد حیاتی زندگی برای انسان با مشکل مواجه می‌شود.
در اسلام یکی از ماه های عبادی ماه رمضان است که در آن انسان روزه می گیرند تا گرسنگی و تشنگی را تحمل کنند و در ایام روزه از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند تا در کنار مراسم عبادی یاد خالقی که نعمت و لذت خوردن در گرسنگی و نوشیدن در تشنگی را به ما بخشیده است، زنده نگاه داریم.
در سال های اخیر ماه رمضان در فصل تابستان و ایام گرم و طاقت فرسا روبه رو شده است که باید انسان در این ایام اصول و قواعد خوردن و آشامیدن را مراعات کنند.
محمد طاهر ریگی کارشناس تغذیه در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان تعداد وعده های غذایی کاهش می یابد اما در این زمان به علت کاهش فعالیت های جسمی و همچنین پرخوری، افراد زیادی با مشکل افزایش وزن مواجه می شوند که باید نکاتی را در این ایام رعایت کنند.
وی افزود: روزه داران بهتر است در زمان افطار روزه خود را با نوشیدن و مایعات ولرم مانند شیر و چای همراه با مواد شیرینی حاوی فیتر مانند خرمت باز کنند.
کارشناس تغذیه ادامه داد:  با توجه به اینکه فرد ساعات طولانی را گرسنه و تشنه می ماند در زمان افطار تمایل بیشتری به خوردن مواد شیرینی دارد که در توصیه می شود از مصرف زولبیا بامیه و نوشیدن آب در حجم زیاد پرهیز شود چرا که مصرف این مواد موجب بروز افت قند خون و مشکلات گوارشی مانند سوء جذب و دل پیچه می شود.
ریگی با بیان اینکه سحری نقش تعیین کننده ای در سطح انرژی فرد روزه دار دارد، گفت: یک سحری مناسب باید از نظر حجم و مقدار مانند ناهار و دارای فیبر در قالب سالاد و سبزی باشد که در تنظیم گوارش و بهتر عمل کردن قند خون و تعادل میزان آب در بدن موثر باشد.
وی یاد آور شد: افراد می توانند در وعده سحر از موادی که دارای کربوهیدرات است مانند نان و برنج استفاده کنند چرا که این مواد غذایی موجب سیری طولانی در فرد می شود.
کارشناس تغذیه با بیان اینکه برخی به اشتباه می پندارند که نوشیدن زیاد آب در وعده سحر می تواند از تشنگی جلوگیری کنند، خاطر نشان کرد: مصرف شربت آبلیمو و عسل در وعده سحر می تواند تز حس تشنگی روزه داران در طول روز بکاهد.
ریگی در پایان اذعان کرد: مصرف مقادیر کافی مایعات و نمک خوراکی می تواند از افت فشارخون طی روز جلوگیری کند.

انتهای پیام/الف.د
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 11049
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *