طرح جدید مجلس برای «دوتابعیتی‌ها» کلید خورد + جزئیات

3 خرداد 1397 ساعت 10:57

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات طرح جدید پارلمان برای دوتابعیتی‌‌ها را تشریح کرد.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از تهیه طرحی در این کمیسیون برای تعیین ضوابط تابعیت برای اتباع ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به جنجال‌‌های ایجاد شده درباره «دوتابعیتی‌ها»، طرح اصلاح قانون تابعیت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.
وی افزود: براساس طرح اصلاح قانون تابعیت، ضوابط و شرایطی برای افراد دارای تابعیت مضاعف تعیین شده که شامل گرین کارت و مدت اقامت در کشور دیگر و نیز نوع ارتباط فرد با آن کشور تعیین شده است.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها اضافه کرد: براساس طرح اصلاح قانون تابعیت که به امضای 70 تن از نمایندگان مجلس رسیده است، الزاماتی برای منع دولت‌‌ها در به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها و یا افراد دارای تابعیت مضاعف تعیین شده است.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: در حال حاضر طرح اصلاح قانون تابعیت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاس خارجی مجلس قرار دارد که پس از نهایی شدن و تصویب آن در صحن کمیسیون، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به‌کارگیری افراد دو تابعیتی یا دارای تابعیت مضاعف در مشاغل حساس دولتی و تصمیم‌ساز منافع ملی کشور را به خطر می‌اندازد که مجلس نیز قاطعانه در مقابل آن ایستادگی می‌کند.
انتهای پیام/ط


کد مطلب: 11061

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11061/طرح-جدید-مجلس-دوتابعیتی-ها-کلید-خورد-جزئیات

شستون
  https://shastoon.ir