تیم ملی فوتبال ایران_ترکیه/زور آزمایی با همسایه اروپایی بعد از 44 سال

7 خرداد 1397 ساعت 10:08

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکیه روز دوشنبه ساعت ۲۲:۴۵ در یک دیدار دوستانه به مصاف یکدیگر می‌روند.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی فوتبال ایران و ترکیه قرار است دوشنبه هفته جاری( 7 خرداد ماه) برای دوازدهمین بار در ورزشگاه فاتح تریم استانبول رودرروی یکدیگر قرار گیرند. شاگردان کی روش آماده حضور در جام جهانی 2018 روسیه و ترک ها برای مسابقات مقدماتی یورو 2020 آماده می شوند.

تاریخچه بازی های ایران و ترکیه 
این در حالی است که این دو تیم تاکنون 11 بار با یکدیگر بازی کرده اند و اکثر بازی ها با پیروزی ترکیه ای ها پایان یافته است. اولین بازی ایران و ترکیه در سال 1947 ، در زمان سرمربیگری حسین صدقیانی در تهران برگزار شد که ملی پوشان کشورمان آن دیدار را با نتیجه 3 بر یک واگذار کردند. دومین بازی به سال 1948 بر می گردد که این دیدار باز هم در تهران برگزار شد که در پایان با تساوی 1-1 با پایان رسید. دو تیم در سال 1950 برای سومین بار مقابل هم صف آرایی کردند، مسابقه ای که در شهر استانبول برگزار و در پایان تیم میزبان با نتیجه عجیب 6-1 مهمانش را بدرقه کرد.چهارمین بازی در همان سال 1950 در آنتالیا برگزار شد که این بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید.
پس از آن دو تیم برابر یکدیگر بازی نکردند تا اینکه پنجمین بار در سال 1965  در تهران برابر هم ایستادند که ایران این بازی را نیز با نتیجه 2-1 به ترکیه واگذار کرد. ششمین بازی در همان سال 1965 بود که شاگردان حسین فکری موفق شدند طلسم شکنی کنند پس از پنج شکست متوالی با نتیجه 2 بر یک پیروز شوند و  نخستین بردشان مقابل ترکیه را جشن بگیرند.
اولین دیدار رسمی  ایران و ترکیه سال 1965 و در جام اکو انجام شد جایی که تکفرات مربیان دو تیم نتیجه ای در بر نداشت بازی در پایان به تساوی صفر بر صفر انجامید. هشتمین بازی 2 تیم سال 1967 و در کشور پاکستان و چارچوب جام اکو برگزار شد که شاگردان گئورگی سوتشیک بر صفر بازنده شدند.
نهمین بازی ترکیه و ایران سال 1969 در ورزشگاه 19 می آنکارا ترکیه انجام شد که ملی پوشان کشورمان با نتیجه سنگین چهار بر صفر زمین را ترک کردند. دهمین بازی ایران و ترکیه باز هم در جام اکو بود که تیم ملی ایران ، در تهران نتوانست از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را ببرد در نهایت یک بر یک متوقف شد. آخرین بازی ایران و ترکیه سال 1974 برگزار شد که در ادامه نتیجه گیری ضعیف مقابل این تیم اروپایی تیم ملی کشورمان با یک گل شکست خورد.

بیشتر بخوانیم:
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۲۲:۲۴
تیم ملی فوتبال در استانبول مستقر شد + عکس
ادامه تمرینات تیم ملی فوتبال ایران در ترکیه
تیم ملی ترکیه با ۷ بازیکن بدون بازی ملی مقابل ایران!
گاف فدراسیون فوتبال ترکیه؛ جلال حسینی و وریا غفوری به تیم ملی بازگشتند!
فهرست ۲۴ نفره تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
ایران و ترکیه پس از 44 سال قرار است دوباره به مصاف هم بروند

تیم ملی فوتبال ایران امروز(دوشنبه) دومین بازی تدارکاتی اش در راستای آماده سازی برای حضوری موفق در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را مقابل یک حریف نام آشنای اروپایی یعنی ترکیه برگزار می کند. قطعا یکی از نکات مهم و حائز اهمیت  این است که کی روش می تواند از تمام بازیکنان داخلی و لژیونر استفاده کند و آمادگی آنها را پس دیدار مقابل ازبکستان محک بزند.

ترکیه که با کسب 15 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول گروه نهم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ حتی نتوانست به مرحله پلی آف هم راه یابد،ترکیه اکنون در رتبه 37 رنکینگ فیفا و بیست و چهارم اروپا ایستاده است اما یوزهای ایرانی در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا جایگاه اول آسیا و 36 جهان را حفظ کردند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 11096

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11096/تیم-ملی-فوتبال-ایران-ترکیه-زور-آزمایی-همسایه-اروپایی-بعد-44-سال

شستون
  https://shastoon.ir