در پی گرانی قیمت میوه در ماه رمضان؛

کمپین #نه_به_خرید_هندوانه در سراوان راه اندازی شد/ چشمان حسرت بار مردم به میوه های بهاری/ سفره مردم جنوب شرق خالی تر از همیشه

شستون , 8 خرداد 1397 ساعت 10:16

به دنبال افزایش قیمت میوه های بهاری در شهرستان سراوان، مردم این شهرستان کمپین #نه_به_خرید_ هندوانه را از روز گذشته راه اندازی کردند.


به گزارش شستون، با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد‌ گرانی بیش از حد برخی از اقلام اساسی و میوه های نوبرانه در شهرستان‌ سراوان بودیم.
در روزهای اخیر قیمت هندوانه به طور ناگهانی افزایش یافت که منجر به تشکیل کمپین #نه_به_خرید_هنداوانه در این شهرستان شد.
برخی از شهروندان سراوانی نسبت به گران شدن قیمت هندوانه در شبکه های اجتماعی واکنش نشان دادند و برخی دیگر نیز در سامانه حمایت از حقوق مصرف کننده و تعزیرات حکومتی شکایت خود را نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی و میوه در این شهرستان ثبت کردند.

قیمت هندوانه از مرز کیلویی 2هزار گذشت
خبرنگار شستون نیز به دنبال اعتراض مردم و تماس های مکرر شهروندان به این پایگاه خبری در خصوصی پیگیری این موضوع، به سراغ تعدادی از فروشگاه های میوه سطح شهرستان رفت.
یکی از فروشندگان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: در روزهای اخیر قیمت هندوانه در میدان بار و عمده فروشی ها افزایش داشته است.
این فروشنده افزود: با توجه به اینکه هندوانه را در روزهای اخیر خریداری کرده همچنان به نرخ گذشته می‌فروشد اما قیمت هندوانه از مرز ۲ هزار تومان نیز گذشته است.
وی گفت: در اعتراضی به میدان میوه و تره بار نسبت به افزایش هنداونه داشته اند، گفته اند که از کشاورزان با قیمت بالا خریداری کرده اند.
فروشنده دیگر سراوانی افزود: قیمت میوه در میدان میوه و تره بار افزایش داشته و هندوانه را از میدان هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می کنند و مجبور می شوند با قیمت بالاتری به فروش برسانند.
وی ادامه داد: هر روز نسبت به روز گذشته قیمت ها در شهرستان تغییر می کند و هیچ یک از مسیولین نظاره گر نیستند و یا با خاطیان برخورد جدی صورت نمی گیرد.
همچنین شنیده می شود که میدان میوه و تره بار شهرستان سراوان در انحصار افراد خاصی هست که هر موقع اراده کنند قیمت ها را کاهش و یا افزایش می دهند.
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون از مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان داشت، وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این محصول در شهرستان کشت نمی شود و فصل برداشت آن نیز به نظر می رسد در استان‌ پایان یافته، هندوانه مورد نیاز شهرستان از کرمان و شیراز تأمین می شود.
وی افزود: اعتصاب کامیون دارها در روزهای اخیر منجر به افزایش قیمت حمل میوه شده است که به تبع آن نیز قیمت هندوانه افزایش یافته است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان ادامه داد:  طبق بررسی های انجام شده گویا قیمت هندوانه با توجه به افزایش تقاضا سر زمین کشاورزی بالا رفته است.
طاهری گفت: افزایش قیمت هندوانه مختص سراوان نیست و این موضوع نیز در دیگر شهرستان های استان نیز افزایش داشته است.
وی در خصوص موضوع مطرح شده در خصوص افزایش قیمت میوه توسط عمده فروشان و فروشندگان میدان بار سراوان، خاطر نشان کرد: روزانه قیمیت میوه ها از میدان میوه و تربار استان دریافت می شود و عمده فروشان و فروشندگان میدان بار سراوان فقط مجاز به افزایش هزینه حمل هستند.
انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 11112

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11112/کمپین-نه-خرید-هندوانه-سراوان-راه-اندازی-چشمان-حسرت-بار-مردم-میوه-های-بهاری-سفره-جنوب-شرق-خالی-تر-همیشه

شستون
  https://shastoon.ir