800
۰

تولید کشور عملا تعطیل شده است/ بنگاه های تولیدی نفس های آخر خود را می کشند/ دولت ها اصل 44 قانون اساسی را دور می زنند

عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به اینکه برای توسعه صادرات خدمات و تولیدات داخلی به کشورهای خارجی چه زیرساخت‌هایی لازم است گفت: علیرغم تبعات منفی رکود اقتصادی، در عین حال این رکود می‌تواند مثبت باشد و فرصتی را فراهم کند تا تولیدکننده یک کالا در خط تولید، کنترل کیفیت و نوآوری خود بازنگری کند.
تولید کشور عملا تعطیل شده است/ بنگاه های تولیدی نفس های آخر خود را می کشند/ دولت ها اصل 44 قانون اساسی را دور می زنند
به گزارش شستون؛ پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که دامن گیر حوزه تولید کشورمان شده است اظهارداشت: در خصوص تولید کشور باید این سوال را مطرح کنیم که آیا اصلا در کشور تولیدی صورت می پذیرد؟ باید بگویم در کشور تولیدی صورت نمی پذیرد تا بخواهیم درباره مشکلات آنها صحبت کنیم.
 
وی بر همین اساس ادامه داد: تولید کشور عملا تعطیل شده است و تمام بنگاه های تولید کوچک و متوسط نفس های آخر خود را می کشند و تنها بنگاه های بزرگ در حال فعالیت هستند ، دلیل این امر هم حمایت دولت از آنها است.
 
عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات اساسی موجود در بخش تولید خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز تولید کنندگان ما با آن روبرو هستند بخشی از آن مربوط به دولت و بخشی از آن به قوانین تجارت و بیمه و بانکی کشور بر می گردد که باید این قوانین سریعا از سوی مجلس بازنگری شود و قوانین مطابق با عمل و تکنولوژی بروز شوند.
 
حسابی همچنین با اشاره به اینکه اقتصاد کشور در دست دولت افتاده است عنوان کرد: یکی دیگر از مهم ترین مشکلات اقتصاد بویژه بخش تولید کشور دخالت دولت در اقتصاد کشور است ، اقتصاد ما متاسفانه در اختیار دولت قرار گرفته است.
 
وی افزود: در تمام دنیا دولت ها از اقتصاد فاصله گرفته اند و اقتصاد به بخش خصوصی تحویل داده شده است، اقتصاد دولتی یعنی دست بردن دولت در جیب مردم ، یعنی به خاک سیاه نشاندن اقتصاد موضوعی که امروز مردم کشور ما با آن مواجه شده اند و اقتصاد ما اقتصاد نفتی و بیماری شده است .
 
عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: می گویند اصل 44 قانون اساسی ، اما در واقع اقتصاد ما هیچ بویی از اصل 44 نبرده است و به نوعی دولت ها این اصل قانون اساسی را به نوعی را دور زنده اند.

منبع: دانا
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 11120
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *