گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۸۰,۰۰۰ تومان

10 خرداد 1397 ساعت 10:46

بازار سکه این روز‌ها در مسیر افزایشی حرکت می‌کند. به طوریکه سکه تمام طرح قدیم که پیش از این در کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شد، چند روز‌ی است که به کانال ۲ میلیون تومان وارد شده است. همچنین سکه تمام طرح جدید امروز به سطح تاریخی بالاتر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز دست یافت.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در معاملات امروز (چهارشنبه نهم خردادماه) بازار آزاد سکه تهران، نرخ انواع سکه همانند روز قبل، با روند افزایشی همراه شده است. به طوریکه بر اساس این گزارش تا لحظه تنظیم این خبر، هر سکه تمام طرح قدیم با رشد ۳۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت ۲,۰۹۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) تا این لحظه، ۲,۱۶۰,۰۰۰ قیمت گذاری شده است که نسبت به نرخ نهایی روز سه شنبه، ۱۵ هزار تومان گران‌تر می‌باشد. این در حالی است که بنابر اعلام اتحادیه طلا نرخ نقدی این سکه در ساعت ۱۲ امروز به سطح ۲,۱۸۵,۰۰۰ تومان نیز رسیده بود. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در معاملات امروز با ۲۰ هزار تومان افزایش به رقم یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز بدون تغییر نسبت به نرخ پایانی روز قبل، در سطح ۶۱۰ هزار تومان جای گرفته است. هر سکه یک گرمی نیز امروز ۳۷۳ هزار تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز سه شنبه، ۱۳ هزار تومان گران‌تر شده است.
از بازار جهانی فلزات گران بها چه خبر؟
تا لحظه تنظیم خبر، خبر‌های رسیده از بازار جهانی فلزات گران بها، حکایت از افت طلا و پلاتین دارد. این در حالی است که نقره و پالادیوم افزایش قیمت داشته اند.  بر اساس این گزارش، تا این لحظه، هر اونس جهانی طلا نسبت به نرخ پایانی روز قبل، با یک دلار کاهش در سطح ۱۳۰۱ دلار جای گرفته است. این در حالی است که نرخ این فلز گران بها در ساعاتی از روز به رقم ۱۲۹۵ دلار نیز کاهش یافته بود. همچنین هر اونس نقره با رشد ۶ سنت به رقم ۱۶ دلار و ۴۷ سنت رسیده است. هر اونس پلاتین نیز با یک دلار و ۵۰ سنت کاهش به قیمت ۹۰۵ دلار و ۹۰ سنت رسیده است. همچنین هر اونس پالادیوم در حال حاضر، ۹۷۱ دلار و ۶۰ سنت قیمت گذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۳ دلار و ۲۰ سنت کاهش یافته است. برای بازار امروز،  رویترز، گزارش داده است که قیمت طلا با تقویت ارزش دلار کاهش یافته است، اما نگرانی‌ها در مورد بحران سیاسی در ایتالیا و اختلاف تجاری میان آمریکا و چین مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.  شاخص دلار در نزدیکی بالاترین رقم ۶ و نیم ماه اخیر که دیروز ثبت شد، در نوسان است.
دلار رسمی به رشد ۸ ریالی رضایت داد
براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه نهم خردادماه) با ۸ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۱۴۳ ریال قیمت خورد.
سقف شکنی سکه بازهم ادامه یافت؛ عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۸۰,۰۰۰ تومان
همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۲۷۹ ریال کاهش نسبت به روز سه شنبه ۵۵ هزار و ۸۵۰ ریال و هر یورو نیز با ۴۰۴ ریال اُفت در مدت مشابه ۴۸ هزار و ۵۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.
سقف شکنی سکه بازهم ادامه یافت؛ عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۸۰,۰۰۰ تومان
سقف شکنی سکه بازهم ادامه یافت؛ عبور سکه تمام از مرز ۲,۱۸۰,۰۰۰ تومان
براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۳۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۹۷ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۷۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۳۰ ریال، روپیه هند ۶۲۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۷۵ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۲۷۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۴۱۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۷۷۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۶۰۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۵۳ ریال قیمت خورد.
همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۲۶ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۲۵۹ ریال، روبل روسیه ۶۷۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۷۸ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و۵۸۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۳۸ ریال، دینار بحرین ۱۱۲ هزار و ۸۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۲۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۶۵ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۶۶۲ ریال تعیین شد.
نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۰۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۵۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱هزار و ۷۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۵۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۹۷۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۵۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۸۱۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۷۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۹۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۲۰ ریال ارزش‌گذاری شد.
انتهای پیام/ن


کد مطلب: 11137

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11137/عبور-سکه-تمام-مرز-۲-۱۸۰-۰۰۰-تومان

شستون
  https://shastoon.ir