800
۰

​کدام نمایندگان سیستان و بلوچستان موافق لایحه FATF هستند؟

در حالی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره الحاق ایران به FATF تصمیم می‌گیرند که نام یکی از نمایندگان استان در لیست موافقان این لایحه جنجالی دیده می شود.
​کدام نمایندگان سیستان و بلوچستان موافق لایحه FATF هستند؟
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو یکی از پرسر و صداترین لایحه‌هایی است که در مجلس دهم مطرح شده است.

الحاق به کنوانسیون پالرمو و تأمین مالی تروریسم بعضی از 40 الزامی است که گروه FATF برای ایران ایجاد کرده‌اند که در قالب اجرای آنها ایران را از لیست سیاه خارج کنند.
این لایحه جنجالی موافق و مخالفانی دارد و قرار است امروز  در خانه ملت تعیین تکلیف شود. از این رو امروز روزی تاریخی برای مجلس و نمایندگان خواهد بود و یکشنبه  تاریخی دیگری در کارنامه مجلس و نمایندگان آن ثبت خواهد شد.
این لایحه با مخالفت‌های زیادی در داخل و خارج از مجلس مواجه شده است. روز گذشته دانشجویان و برخی خانواده های شهدا در اعتراض به تصویب این لایحه مقابل دفتر رییس مجلس در قم و مقابل خانه ملت در بهارستان تجمع کردند.
بررسی ها نشان می دهد اکثر نمایندگان استان با این لایحه مخالف هستند در این بین اما شنیده می شود احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل که در دولت یازدهم در معاونت سازمان محیط زیست مشغول خدمت بود تنها موافق این لایحه است و 7 نماینده دیگر استان در گفتگو با رسانه های مختلف صراحتاً مخالفت خود را بیان کرده اند.

انتهای پیام//
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 11188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *