رفع تصرف 20 هکتار از اراضی ملی در سراوان/اجرای طرح هادی روستاها مهم ترین وظیفه دهیاران

شستون , 21 خرداد 1397 ساعت 9:28

تصرف اراضی ملی در شهرستان سراوان با توجه به نیاز ادیده مردم به مسکن و در برخی موارد بخاطر سودجویی افراد صورت می گیرد.


به گزارش شستون؛ تصرف اراضی ملی این روز ها یکی از دغدغه های مهم برخی از مسئولین سراوان شده که یا به خاطر نیاز به مسکن و یا برای سودجویی افراد صورت می گیرد.
 
در سه ماهه اول سال جاری در حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی درسطح شهرستان سراوان رفع تصرف شده و در راستای مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان و دستور دادستان در روستاهای سینوکان و اسلام آباد بخش جالق با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی، دهیاران و شوراهای این منطقه انجام شده است.
 
محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در این خصوص در گفت و گو با شستون اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شورا و دهیاران روستاها پیگیری طرح های هادی روستایی می باشد و با عنایت به افزایش جمعیت، نیاز ساکنین به زمین، عدم پیگیری  دهیاران و عدم تملک اراضی توسط بنیاد مسکن به عنوان متولی امر از عواملی است که باعث تصرف اراضی ملی شده است که در نهایت منجر به تخریب و وارد شدن خسارات و اتلاف سرمایه های ملی می شود.
 
وی ادامه داد: تغییر کاربری اراضی، تملک طرح های هادی روستایی و طرح های جامع شهری توسط راه و شهرسازی و بنیاد مسکن  می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از تصرف اراضی داشته باشد.
 
دهقان تصریح کرد: با توجه به اینکه حفظ و حراست از اراضی ملی وظیفه کلیه ارگان ها می باشد لذا می طلبد  که بخشداران منطقه در توجیه دهیاران و شوراها پیش قدم باشند.
 
 
انتهایی پیام / م.ش


کد مطلب: 11193

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11193/رفع-تصرف-20-هکتار-اراضی-ملی-سراوان-اجرای-طرح-هادی-روستاها-مهم-ترین-وظیفه-دهیاران

شستون
  https://shastoon.ir