800
۰

قاچاق سوخت و انسان در جاده های سیستان وبلوچستان قربانی می گیرد/ فوت821نفر در تصادفات سال گذشته

سیستان وبلوچستان پهناور ترین استان کشور است که تخطی از سرعت مطمئنه، قاچاق سوخت، برخورد با دام و احشام اهلی، کاروان های قاچاق انسان همچنان در جاده های آن قربانی می گیرد.
قاچاق سوخت و انسان در جاده های سیستان وبلوچستان قربانی می گیرد/ فوت821نفر در تصادفات سال گذشته
به گزارش شستون؛ به نقل از  عصرهامون، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و سرزمین دریا، کویر و بهشت باستان شناسان به دلیل جغرافیای طبیعی و آب و هوای خاص و همچنین وجود مرزهای رسمی با دوکشور پاکستان و افغانستان یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی کشور را به خود اختصاص داده است اما وضعیت جاده های آن به گونه ای است که شهروندان سیستانی و بلوچستانی روزانه شاهد از دست دادن عزیزان خود در این جاده ها هستند که این مهم نه تنها به علت خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد بوده بلکه به دلایلی چون نبود راه های استاندارد و یک طرفه، عدم برخورداری از روشنایی کافی یا علائم راهنمایی و رانندگی، برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر نیز می باشد.
در این راستا غلامرضا باغ شیرین مدیر پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در کارگروه پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی استان با بیان اینکه سال گذشته بیش از821 نفر به واسطه سوانح و تصادفات رانندگی در معابر شهری و محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری نیز بیش از 69 نفر قربانی تصادفات رانندگی شدند.
وی  با بیان اینکه در حوزه تصادفات رانندگی در معابر شهری ضرورت نهادینه سازی و فرهنگ صحیح ترافیک یک مقوله اجتناب ناپذیر است، گفت: در این راستا این معاونت نظارت موثر در خصوص رفع 156 نقطه پرتصادف شهری را به‌عنوان یک اولویت در سال 1397 مدنظر قرار داده است.
این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت و هم افزایی کلیه نهادهای متولی در این حوزه افزود: ضرورت اتخاذ تدابیرعلمی و شناسایی دقیق پارامترهای موثر بر تصادفات و اثربخشی آنها از پیش نیازهای مدیریت و پیشگیری تصادفات رانندگی است.
وی در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: باید این درک صحیح در جامعه ایجاد شود که هزینه های ناشی از خسارات ترافیکی می تواند در جهت توسعه ی برنامه های اقتصادی صرف شود و به حصول اهداف توسعه کمک موثری کند.
باغ شیرین در پایان با بیان اینکه خطای رانندگی همچنان تحت مقوله عامل انسانی مهم ترین عامل بروز تصادفات رانندگی است، افزود: تخطی از سرعت مطمئنه، قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، برخورد با دام و احشام اهلی، کاروان های قاچاق انسان و فقدان مهارت های لازم در مدیریت و سایط نقلیه همچنان در جاده های استان قربانی می گیرد.
 
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 11195
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *