در نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه مطرح کرد:

۲۱ واحد تولید فعال گوشت سفید در سراوان/ ایجاد تحول بزرگ در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی سرزمین نخل و نگاره

شستون , 22 خرداد 1397 ساعت 11:57

مدیر جهاد کشاورزی سراوان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به فعالیت ۲۱ واحد تولید گوشت سفید در این شهرستان، مشکل تأمین گوشت سفید در این منطقه وجود ندارد.


به گزارش شستون، شیرزاد کمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته جهاد کشاورزی و با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و رئیس جمهور در این حوزه که بر دو محور احداث گلخانه و آبیاری تحت فشار است، گفت: با توجه به برداشت ۱۰ برابری محصول در فضای بسته نسبت به فضای باز،  ۶ هکتار گلخانه در سال ۹۵، دو هکتار در سال ۹۶ و دو و دو دهم هکتار در سال ۹۷ در این شهرستان احداث شده است.
وی در ادامه در خصوص آبیاری تحت فشار، افزود: با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور، استان و به ویژه شهرستان، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته اند تا در این شهرایط بهره وری مناسب از آب در حوزه‌کشاورزی انجام شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هکتار گلخانه در حال اجرای آبیاری تحت فشار، ۶۷۰ هکتار به بهره بردار تحویل داده شده و ۸۵ هکتار نیز طراحی شده که در این حوزه رشد خوبی داشته ایم اما ایده آل نیست‌.
کمالی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۱ واحد تولید گوشت سفید در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۹ واحد و یک دوره جوجه ریزی که معادل ۴۸۸ هزاذ و ۷۸۰ قطعه می باشد، در حال فعالیت هستند.
وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: به طور متوسط تولید گوشت سفید در یک دوره پرورش حدود یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۱۶ کیلو گرم،‌ جوجه ریزی سالانه واحد های مذکور با متوسط چهار دوره جوجه ریزی یک میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۲۰ قطعه و میزان تولید سالانه گوشت سفید شهرستان چهار میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با اشاره به عدم وجود مشکل در خصوص تأمین گوشت سفید شهرستان و با احتساب دو واحد به بهره برداری رسیده به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه، تعداد واحد های فعال تولید گوشت سفید در شهرستان را ۲۱ واحد عنوان کرد که ظرفیت تولید به دو میلیون و پنج هزار و ۱۲۰ قطعه خواهد رسید.
کمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه به نوعی در استان کمبود تخم مرغ احساس می شود، از این‌جهت با صحبت های انجام شده با سرمایه گذاران و سرمایه داران، دو نفر برای طرح مرغ تخم گذار به استان‌معرفی شده است.
وی با اشاره به افزایش هفت نفری نیروی انسانی در سال ۹۶ به این اداره، گفت: اخذ اجور معوقه به میزان ۸۶۰ میلیون ریال، صدور اسناد مالکیت، معرفی ۶۰ طرح به دبیر خانه جهاد کشاورزی استان جهت ابطال با توجه به عدم فعالیت از جمله اقدامات این اداره در خصوص امور اراضی بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با اشاره به اینکه خرما استراتژیک ترین محصول کشاورزی این شهرستان است، ادامه داد: شرکت خدماتی افق با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده، شرکت یاقوت بلوچستان با ظرفیت دو هزار تن با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد در حال احداث، و سه سردخانه دیگر با ظرفیت های سه هزار، هزار و ۵۰۰ و هزار تنی در حال اجرای مراحل اداری هستند که با بهره برداری این طرح ها تحول بزرگی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام خواهد شد.
کمالی خاطر نشان کرد: شرکت کیمیای الکل با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تنی و شرکت مروارید بلوچستان با ظرفیت دو هزار تنی در  حال توسعه هستند.
وی در پایان با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی نیز در رابطه با مرمت و بازسازی قنوات، احداث کانال و اصلاح و‌نوسازی باغات در قالب اسناد خزانه و ملی دارند که در صورت جذب و به ثمر رسیدن این کار، بهره برداران در این برهه از خشکسالی سطح زیر کشت را حفظ می کنند، گفت: دیدار با فرماندار، دیدار با امام جمعه، برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی، تجلیل از برگزیدگان جهاد کشاورزی، دیدار با خانواده شهدای جهاد کشاورزی، افتتاح پروژه و طرح های بخش کشاورزی ، گلخانه، باغداری و مرمت و بازسازی قنوات، آبیاری تحت فشار با اعتیار ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و شخصی بوده است.
 
 
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 11203

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11203/۲۱-واحد-تولید-فعال-گوشت-سفید-سراوان-ایجاد-تحول-بزرگ-حوزه-صنایع-تبدیلی-تکمیلی-سرزمین-نخل-نگاره

شستون
  https://shastoon.ir