راه های تشخیص عسل طبیعی و مرغوب

27 خرداد 1397 ساعت 8:42

به دلیل خواص شفابخش زیاد عسل، این ماده غذایی بسیار محبوب و در دسترس همگانه، اما نکته ای که افراد رو غالبا نگران میکنه اینکه راه های تشخیص عسل طبیعی چیست و واقعا چجوری میشه عسلی که مضرات نداشته باشه رو مصرف کرد؟


به گزارش شستون؛ به دلیل خواص شفابخش زیاد عسل، این ماده غذایی بسیار محبوب و در دسترس همگانه، اما نکته ای که افراد رو غالبا نگران میکنه اینکه راه های تشخیص عسل طبیعی چیست و واقعا چجوری میشه عسلی که مضرات نداشته باشه رو مصرف کرد؟ برای این منظور با ما در این مطلب از داروخانه اینترنتی مثبت سبز همراه و همقدم باشید…
همه چیز درباره زنبورهای عسل:

برخی خواص جادویی عسل:
راه های تشخیص عسل طبیعی و مرغوب اهمیت انتخاب عسل طبیعی:
در هر صنعتی میشه جاپای افراد متقلب و منفعت طلب رو به وضوح دید؛ در پروژه تولید عسل و عرضه اون به بازار هم میشه این ردپا وجود داره!!
عسل های خیلی ارزان و حتی گاها گرانی که در بازار می بینید، نه تنها فایده ای برای بدن ندارن، بلکه قند بدن رو هم به شدت بالا می بره.
دلیل فواید زیاد عسل چیست؟
زنبور، بهترین املاح و ویتامین های گیاه رو که در گل ها جمع شده، دریافت می کنه و اون رو به شکل شهدی پرورش میده که قابلیت جذب خیلی زیادی در خون ما انسان ها داره.
نکته مهم اینجاست که برای اینکه همه عسل ها خواص مشترک زیادی دارن، اما برخی عسل ها برای درمان برخی بیماری ها به صورت ویژه به کار میره.
شناخت عسل از روی رنگ: راه تشخیص چیست؟
راه های تشخیص عسل طبیعی و مرغوب
باید بگیم که راه تشخیص عسل طبیعی از عسل های نامرغوب، بررسی در آزمایشگاه هاست. ویژگی هایی چون ساکاروز کمتر از 5 درصد، رطوبت کمتر از 18.6 درصد، Ph بین 3.4 تا 6.1 و… از ویژگی های عسل مرغوب است!
راه تشخیص عسل مرغوب برای افراد معمولی:
  1. قیمت مناسب نه ارزان
    عطر گل و خوشایند عسل
    کشسانی مناسب در صورت قرار گرفن در آب سرد
    دیر حل شدن عسل در آب
    جمع نشدن مورچه ها در اطراف آن
    آب شدن سریع در دهان
    عسل طبیعی به دلیل داشتن دیاستاز بعد از مدتی ته نشین شده و رس می زنه؛ یعنی ذرات قند عسل متبلور می شه و عسل مثل روغن نباتی سفت میشه!




    منبع: عصر هامون

  2.  


کد مطلب: 11238

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11238/راه-های-تشخیص-عسل-طبیعی-مرغوب

شستون
  https://shastoon.ir