800
۰

هشدار! 6 ماه توقیف در انتظارخودروهای پلاک مخدوش/ 28مجتمع خدماتی رفاهی آماده خدمت رسانی به مسافران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 28 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ،16 سکوی نماز و 14 راهدارخانه در جاده های استان آماده خدمت رسانی به مسافران می باشد.
هشدار! 6 ماه توقیف در انتظارخودروهای پلاک مخدوش/ 28مجتمع خدماتی رفاهی آماده خدمت رسانی به مسافران
به گزارش شستون، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، سفرهای جاده‌ای در تابستان آغاز شد. سفرهایی که برای تغییر روحیه و حال و هوای اعضای خانواده مفید است البته به شرط آن که شعار "دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن" را از یاد نبریم.
در این میان اگر چه دستگاه‌های مسئول در امر مسافرت کمر همت بسته‌اند تا امسال هم شاهد کاهش میزان تلفات جاده‌ای در طول سفرها باشیم اما می طلبد مسافران در ایام تعطیلات تابستانی به‌دلیل افزایش تعدد سفرهای برون‌شهری آستانه صبر و تحمل خویش را بالا برند و از سرعت بیش از حد در جاده های مواصلاتی بکاهند تا شاهد تلفات جاده ای و سوانح رانندگی کمتری در این ایام باشیم.
رانندگی رقابت جویانه، سرعت و سبقت ناگهانی، رانندگی پرخاش جویانه، رانندگی با فاصله کم، گاز دادن از روی خشم و ژست های خشمناک به عنوان رفتارهای ضد اجتماعی، همه از عوامل تصادف در جاده ها محسوب می شوند.
 
28 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آماده خدمت رسانی به مسافران در استان
در همین راستا همزمان با آغاز سفرهای تابستانی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان بیان کرد: این اداره در تمامی بخش ها آماده خدمت رسانی به مسافران در طول اجرای طرح تابستان در راه های استان است تا بتوانیم با خدماتی خوبی را به مسافران ارائه دهد.
وی با بیان اینکه برای صفرهای تابستانی امسال لازم است نسبت به ارتقا سطح خدمات در محورهای مواصلاتی استان در جهت آرامش و تسهیل برای مسافران اقدام شود، گفت: با تدابیری که اتخاذ شده تعداد 28 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ،16 سکوی نماز و 14 راهدارخانه در جاده های استان آماده خدمت رسانی به مسافران می باشد.
 
105 دستگاه اتوبوس وی آی پی آماده جابجایی مسافران تابستانی
این مسئول با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در تابستان 97 افزود: کلیه ناوگان اتوبوسی استان که تعداد (105 دستگاه) از آنها ناوگان اتوبوس وی آی پی  هستند آماده جابجایی مسافران تابستانی است که از این جهت هیچ گونه مشکلی از جهت ارائه خدمات به مسافران نداریم و مسافران می توانند با سامانه پیامکی 3000143 با همکاران ما به صورت شبانه روزی در ارتباط باشند.
وی در ادامه افزود : 15 پایگاه ثابت و 35 پایگاه سیار راهداری با تعداد 560 نفر مرتبط با طرح تابستانی به وسیله 140دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک در 2900 کیلومتر طول راه های استان آماده خدمت رسانی هستند.
خانقائی ادامه داد: هموطنان گرامی می توانند برای اطلاع از وضعیت جاده های استان با شماره تلفن گویای 141 در تماس باشند؛ همچنین با نصب نرم افزار 141 بر روی تلفن های همراه هوشمند تصاویر جاده های استان را به صورت آنلاین و زنده مشاهده و از آخرین وضعیت راه ها  باخبر شوند.
 
سرعت و سبقت غیر مجاز دو عامل مهم و اصلی تصادفات است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه با اشاره به تعداد 180 نفر تلفات و هزار و 787 مصدوم جاده ای در محورهای مواصلاتی در تابستان سال گذشته ، ابراز امیدواری کرد و گفت: با نصب سامانه های هوشمندی که در جاده های استان نصب شده است امیدواریم تا حد زیادی نسبت به جلوگیری از تخلفات رانندگی خصوصا سرعت و سبقت غیر مجاز که دو عامل مهم و اصلی تصادفات است اقدام کنیم تا شاهد تابستانی دلنشین برای مسافران با خاطره ای خوب از استان سیستان و بلوچستان باشیم.
 
آغاز سفرهای تابستانی در سیستان و بلوچستان
از 24 خرداد ماه طرح سفرهای تابستانی با بیش از 110 تیم گشت پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اغاز شده است
در ادامه نیز سرهنگ بهروزی راد  رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی  از 24 خردادماه در استان گفت: هدف از این طرح کنترل و مهار تصادفات به ویژه تصادفاتی که منجر به فوت افراد می شود و نیز برخورد با متخلفین در سطح محورهای مواصلاتی استان است.
 
هشدار! خودروهای پلاک مخدوش 6ماه توقیف می شوند
وی بیان کرد: با توجه به مسیرهای طولانی در سطح استان نیاز است تا رانندگان نسبت به رعایت قوانین رانندگی از جمله رعایت سرعت مطمئنه به استراحت در طول مسیر، عدم عجله و شتاب در سفر، سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کنند.
رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان به رانندگانی که پلاک خودروهای آنان مخدوش است هشدار داد که با دستور مقام قضایی این گونه خودروها به مدت 6 ماه توقیف خواهند شد.

منبع: عصر هامون
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 11274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *