سوال از رئیس جمهور در چهار حوزه اقتصادی تدوین شد/ هدف از طرح سوال، رفع مشکلات مردم است

30 خرداد 1397 ساعت 11:16

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای همچنین تصریح کرد: بانک مرکزی متاسفانه در موضوع رسیدگی به مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی تعلل می‌کند و اگر روند به همین منوال پیش برود مجلس با جدیت بیشتری نسبت به این امر و در راستای رسیدگی به مطالبات مردم اقدام خواهد کرد.


به گزارش شستون؛ جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوال از رئیس‌جمهور درباره مشکلات اقتصادی را کلید زدند.
در همین زمینه حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره اظهارداشت: نمایندگان به دنبال رفع مشکلات مردم بخصوص در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی می باشند و به همین منظور موضوع سوال از رئیس جمهور را  در حوزه مسکن، خوراک و خودرو مطرح کرده اند.
وی بر همین اساس اضافه کرد: نمایندگان برای حل مشکلات مردم در خصوص گرانی های اخیر اقدام به طرح این سوال کرده اند و رئیس جمهور باید در این باره توضیحات لازم را به مجلس ارائه کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گرانی های اخیر امان مردم را بریده است، اظهارداشت: این گرانی های اخیر هیچ وجاهت و توجیه قانونی ندارد و باید در این زمینه توضیحات لازم را ارائه کند و بگوید که دلیل سوداگری در بازارهای خودرو، مسکن و... چه بوده است.
موسوی در ادامه با اشاره موسسات مالی گفت: در چند ماهه اخیر سه سوال از رئیس جمهور مطرح شد و هر کدام به دلایل نامعلومی با رایزنی های معاونین رئیس جمهور از دستور کار مجلس خارج شد، نمونه این سوال در خصوص موسسات مالی و اعتباری بوده است که از دستور کار مجلس خارج شد.
وی در بیان جزئیات سوال جدید نمایندگان از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این سوال تجمیع سوالات قبلی شامل مباحث اقتصادی مشتمل بر محورهای مسکن، خودرو و خوراک، مباحث مرتبط با موسسات مالی و همچنین مباحث محیط زیستی شامل محورهای آب، گردوغبار و سرمازدگی است. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: هدف ما از این سوال رفع مشکلات مردم است و اگر مطمئن باشیم دولت مشکلات مردم را پیگیری می‌کند دیگر اصراری به این سوال نداریم اما وقتی کابینه اهتمام جدی برای رفع مشکلات مردم ندارد طبیعی است که ما از ابزراهای قانونی خودمان استفاده خواهیم کرد. 

منبع: دانا


کد مطلب: 11280

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11280/سوال-رئیس-جمهور-چهار-حوزه-اقتصادی-تدوین-هدف-طرح-رفع-مشکلات-مردم

شستون
  https://shastoon.ir