800
۰
در جمع بانوان سراوان مطرح شد؛

تأکید ائمه اطهار (ع) به ابراز سخنان محبت آمیز به همسر/ صداقت نشانه عزیز بودن نزد همسر است

کارشناس مسائل دینی در جمع بانوان سراوانی گفت: صداقت فرد هیچ وقت از یاد همسرتان نخواهد رفت و بی‌صداقتی نیز به راحتی می‌تواند اعتماد همسر را سلب که همین موضوع موجب از بین رفتن عزت فرد می شود.
تأکید ائمه اطهار (ع) به ابراز سخنان محبت آمیز به همسر/ صداقت نشانه عزیز بودن نزد همسر است
به گزارش شستون، کارگاه آموزشی آیین همسرداری در دفتر کانون فرهنگی زنان بلوچ شهرستان سراوان با حضور جمعی از بانوان این شهرستان برگزار شد.
 
شاه بی بی امرا کارشناس مسائل دینی در این‌ همایش با اشاره به  آیه ی ۲۱ سوره ی روم که به اصل وجود عشق و احساس محبت متقابل بین زن و شوهر اشاره دارد، گفت: خداوند در این‌ آیه فرموده:«از نشانه های خداوند این است که از نوع خودتان، همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میانتان دوستی و رحمت نهاد».
وی با بیان اینکه در حالی که گفتن جملاتی که حاکی از محبت زوجین نسبت به هم است در رفع بسیاری از تردیدها و سوء ظن ها مؤثر و بر میزان محبت آنان می افزاید، گفت: ائمه معصومین (ع)نیز به ابراز علاقه به همسر تأکید کردن اند و در سیره ی عملی ایشان این امر در موارد متعددی به چشم می خورد.
 
 
مهم ترین دغدغه خانواده ها در این برهه نداشتن مدیریت صحیح است
کارشناس مسائل دینی افزود: امروزه یکی از مهم ترین مشکلات خانواده ها نداشتن مدیریت صحیح در زندگی است؛ بسیاری از اختلافات، چالش ها و مشاجرات که مقدمه فروپاشی خانواده هاست، ناشی از نداشتن الگویی کامل در اداره خانواده است.
 
امرا اضافه کرد: تمامی زن‌ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند، از این رو از ابتدای زندگی، حفظ این عزت و افزایش آن می‌تواند به استحكام زندگی كمك كند، اما بسیاری از زن‌ها و مردها با اشتباهات كوچك و بزرگ، عزت خود را در زندگی زناشویی زیر سوال می‌برند و زندگی را برای خود و همسرشان سخت می‌كنند.
وی اظهار کرد: رعایت بعضی مسائل و دقت به برخی نكات می‌تواند شما و همسرتان را برای هم عزیز نگه دارد و حتی در طول زندگی عزیزتر كند. 
 
صداقت از ویژیگی های عزیز بودن نزد همسر
کارشناس مسائل دینی در ادامه سخنانس صادق بودن را از ویژیگی های عزیز بودن نزد همسر عنوان کرد و یادآور شد: صداقت فرد هیچ وقت از یاد همسرتان نخواهد رفت و بی‌صداقتی نیز به راحتی می‌تواند اعتماد همسر را سلب که همین موضوع موجب از بین رفتن عزت فرد می شود.
 
امرا به بانوان توصیه‌کرد تا با حفظ نشاط، حس دلمردگی را در خانواده از بین برند و هیچ‌گاه برای کارها و گذشت هایی که در زندگی انجام داده اید، منت نگذارند.
 
وی از بین رفتن عزت میان همسران را در گرو احترام نگذاشتن به یکدیگر دانست و گفت: در تمامی دوران زندکی ادب و احترام را مقابل یکدیگر‌ حفظ کنند تا قبح توهین و بی احترامی میان همسران از بین نرود.
 
 
کارشناس مسائل دینی برنامه ضمن توصیه به  رفتن به سفر یا همسر به بانوان که موجب هیجان و  ایجاد شادی در خانواده می شود، اذعان کرد: بانوان باید به ظاهر خود اهمیت دهند، لباس مناسب بر تن داشته باشند، خوب آشپزی کنن، ظاهر خانه مرتب باشد، جو خانه از تشنج به دور باشد.
 
 
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 11281
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *