800
۰
درسال حمایت از تولیدات داخلی؛

درآمد30 میلیون تومانی با فروش صنایع دستی/ اشتغالزایی برای20 نفر دستاورد بانوی سراوانی

یک بانوی سراوانی با ایجاد کارگاه تولید صنایع دستی و پوشاک محلی توانسته علاوه بر استغالزایی 20 بانوی سرپرست خانواده درآمد سالانه 30 میلیون تومانی کسب کند.
درآمد30 میلیون تومانی با فروش صنایع دستی/ اشتغالزایی برای20 نفر دستاورد بانوی سراوانی
به گزارش شستون؛ ضرورت حمایت ملت ایران از چرخه های تولیدی و کالای ایرانی راه حل اساسی برحرکت و جهش اقتصاد کشور است.
موضوعی که با رویکرد خرید کالای ایرانی می توان حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تحقق بخشید و با رفتاری مثبت نسبت به ارتقاء کیفیت و بهره تولیدات داخلی نیز گامی اساسی را اعمال کرد.
دراین رویکرد توجه به خرید کالاهای مورد نیاز از بازار داخلی و تولید ملی به عنوان گام اساسی درحمایت از چرخه های تولید و درخواست به جای مردم برای بهبود کیفیت و ارتقاء اجناس ایرانی می باشد.
در همین راستا یک بانوی سراوانی با تولید باکیفیت انواع صنایع دستی به مثل سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم بافی،خیاطی و گلدوزی اقدام به اشتغالزایی کرده است که البته بخشی ازموفقیت وی به کیفیت و زیبایی هنر دست زنان و بخش دیگر آن به حمایت مردم و خرید این صنایع دستی باارزش اختصاص دارد.
 

صابره ملک زاده کوهکن مددجوی کمیته امداد و یکی از بانوان کارآفرین موفق سراوانی در روستای هوشک است که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته آثار باستانی است.
این بانوی موفق با هدف ایجاد شغل برای خود و زنان سرپرست خانواده اقدام به راه اندازی یک شرکت تعاونی در زمینه صنایع دستی کرده تا از این طریق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید کالاهای بومی در سال حمایت از تولیدات داخلی گام بردارد.
این مددجوی کمیته امداد در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص نحوه ورودش به ایجاد کارگاه مشاغل خانگی گفت: با توجه به اینکه بعد از گرفتن مدرک کارشناسی بیکار بودم فکر ایجاد کارگاه تولید صنایع دستی و پوشاک محلی به ذهنم رسید در نتیجه با کمک دوستان تعاونی تولید انواع صنایع دستی شامل سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم بافی،خیاطی و گلدوزی که جز صنایع دستی بومی منطقه بوده را راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد: در راه اندازی اولیه این شرکت نیاز به سرمایه داشتیم و چون من فرزند مددجو بودم به کمیته امداد سراوان برای دریافت وام قرض الحسنه مراجعه و در نتیجه با بهره مندی از این تسهیلات فرآیند تشکیل شرکت تعاونی با سرعت بیشتری انجام شد و در نهایت شروع به کار کردم.
 
 

این کارآفرین موفق شهرستان سراوان بیان کرد: اکنون این شرکت تعاونی با سه نفر عضو هیات مدیره، ۱۵ نفر اعضای شرکت تعاونی و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم راه اندازی شد.
وی در ادامه با رضایت از بازار فروش صنایع دستی تولید شده، افزود: خوشبختانه محصولات تولید شده فروش خوبی دارند به گونه‌ای که حتی از استان‌های اصفهان و تهران چندین مرحله برای خرید صنایع دستی و پوشاک محلی به این شرکت مراجعه و تعداد زیادی از صنایع تولیدی ما را برای فروش خریداری می کنند.
کوهکن در پایان گفت: سالانه درآمد ۳۰ میلیون تومانی از فروش این محصولات به دست می آید و توانستم زمینه اشتغالزایی را برای ۲۰ زن سرپرست خانوار ایجاد کنم.

منبع: عصر هامون
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 11283
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *