800
۰

دولت اقتصاد کشور را به حال خود رها کرده است/ به جای تفریح در توچال به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشید/ درخواست مجلس از جهانگیری برای تغییر مدیران اقتصادی دولت

حاجی دلیگانی گفت: جلساتی که در مجلس برگزار می شود علیرغم اینکه غیر علنی هستند، رئیس مجلس اجازه صحبت به نمایندگان نداده و این جلسات به جمع بندی درستی منتهی نمی شود؛ آقای جهانگیری به مجلس آمد و به جز دو یا سه جمله ای که راه کار ارائه می کرد، بقیه مطالبی که گفت حاکی از یاس و ناامیدی از تیم اقتصادی دولت در چنین شرایطی بود.
دولت اقتصاد کشور را به حال خود رها کرده است/ به جای تفریح در توچال به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشید/ درخواست مجلس از جهانگیری برای تغییر مدیران اقتصادی دولت
به گزارش شستون؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص مشکلات اقتصادی جامعه و عملکرد دولت اظهار داشت: دولت به جای اینکه وقت خود را برای حل مشکلات اقتصادی مردم بگذارد و برای معضلات مردم تصمیمات درست بگیرد، تلاش می کند تا با اجرای برخی از نمایش های عوام فریبانه بتواند مردم را سرگرم کند و به زعم خود مطالبات اساسی مردم را در حاشیه قرار دهد.
وی با بیان اینکه مطالبه اساسی مردم اصلاح وضع اقتصادی و پیشگیری از بحران اقتصادی است گفت: دولت وظیفه دارد در مرحله اول از افزایش بیشتر قیمت ها جلوگیری کند و بهتر است به جای تفریح در کوه و ... اولویت خود را حل مشکلات اقتصادی مردم قرار دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تأکید بر اینکه حضور روحانی در مناطق تفریحی به صورتی که انگار اتفاقی نیفتاده نوعی توهین به شعور مردم است عنوان کرد: باید این گونه اقدامات عوام فریبانه کمتر شود و آقای رئیس جمهور باید گزارش بدهد که چند ساعت با تیم اقتصادی خود نشستند و وضعیت اقتصادی را بررسی کردند.
حاجی دلیگانی در ادامه تأکید کرد: لازمه رسیدن به یک ثبات اقتصادی این است که هر یک از مسئولان اقتصادی به نوبه خود تلاش کنند و اولویت خود را رفع مشکلات قرار بدهند؛ دولت وضعیت اقتصادی را رها کرده است و بنا دارد این رها شدن را ادامه بدهد.
وی همچنین گفت: بی برنامگی دولت به جایی رسیده است که دیگر در شرایط فعلی دخالتی ندارد و حتی گاهی برخی سیاست های دولت اوضاع به هم ریخته اقتصادی را به هم ریخته تر کرده و بحرانی تر شدن شرایط کمک می کند. هیچ نشانه ای از اینکه اقتصاد به مسیر درست هدایت شود دیده نمی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن بیان این نکته که ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه مدیریت منابع توسط دولت صورت نگرفت و مسئولان مربوطه هیچ تلاشی برای حل مشکلات و استفاده از این منابع نکردند در حقیقت مدیران اقتصادی دولت دست روی دست گذشاته اند.
حاجی دلیگانی در خصوص جایگاه نظارتی مجلس هم گفت: جلساتی که در مجلس برگزار می شود علیرغم اینکه غیر علنی هستند، رئیس مجلس اجازه صحبت به نمایندگان نداده و این جلسات به جمع بندی درستی منتهی نمی شود؛ آقای جهانگیری به مجلس آمد و به جز دو یا سه جمله ای که راه کار ارائه می کرد، بقیه مطالبی که گفت حاکی از یاس و ناامیدی از تیم اقتصادی دولت در چنین شرایطی بود.
وی در ادامه افزود: تیم اقتصادی دولت هر کدام برای خود مشغول فرعیاتی هستند که از پرداختن به اصل مشکلات اقتصادی مردم غافل شده اند و نمی توانند برنامه ای برای وضعیت اقتصادی کشور ارائه بدهند. عدم مدیریت در شرایط کنونی بیش از هر زمانی به چشم می آید و به مردم آسیب می رساند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: تغییر رئیس بانک مرکزی، برکناری وزیر اقتصاد در کنار به کار گماردن افراد شایسته در این دوبخش و سایر بخش های تیم اقتصادی می تواند عزم و اراده دولت را برای حل مشکلات کشور نشان دهد.
حاجی دلیگانی همچنین گفت: بهتر است دولت قبل از ورود مجلس این تغییرات را انجام دهد؛ در جلسه غیر علنی از آقای جهانگیری خواسته شد تا این مساله دنبال شود؛ چه ضرورتی دارد مدیرانی که مشخص است توان لازم را برای اداره اقتصاد و رفع مشکلات پولی و مالی ندارد، بر سر کار بماند و نباید کشور را فدای افراد کرد.
 
منبع: دانا
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 11301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *