800
۰

سواستفاده معاندین از کوچ تلگرامی انقلابیون/ بازگشت به تلگرام حاصل بی نتیجه بودن فیلترینگ ایران

در پی فیلترینگ تلگرام بسیاری از انقلابیون، فعالین فرهنگی، نخبگان علمی و دانشجویی کشور از فضای تلگرام کوچ کردند که این اقدام باعث شد راه برای ضدانقلاب و مخالفان وحدت پایدار به ویژه در سیستان وبلوچستان بازتر شود.
سواستفاده معاندین از کوچ تلگرامی انقلابیون/ بازگشت به تلگرام حاصل بی نتیجه بودن فیلترینگ ایران
به گزارش شستون، پس از فیلترینگ عمومی تلگرام در ایران شاهد کوچ کاربران این پیام رسان خارجی به پیام رسان های داخلی بودیم به گونه ای که با حمایت تعدادی از مقامات عالی رتبه کشور و مسئولان نظام با این اقدام، سرعت کوچ کاربران از این شبکه را سرعت بخشید اما دیری نپایید که مدیران پیام رسان های خارجی با ارائه نسخه هایی مشابه و غیرقابل نفوذ مانع مهاجرت بیشتر مخاطبان خود به سمت پیام رسان های داخلی شدند.
در همین راستا سروش، ایتا، آی‌گپ و بله و... در داخل کشور از جمله کاندیدا‌های احتمالی جایگزینی تلگرام بوده و هستند اما برخی از کاربران ایرانی کماکان ترجیح می‌دهند با استفاده از فیلترشکن و پراکسی‌، به شیوه‌های امن و حتی‌ ناامن از لایه‌های مختلف عبور کنند ولی کماکان در تلگرام باقی بمانند.
با توجه به اینکه سرورهای اینستاگرام و تلگرام در خارج از کشور است و در داخل دسترسی برای رهگیری آی دی ها به طور کامل وجود ندارد اکثر کانال های معاند و مخالف نظام و گروهک های تروریستی، اینستاگرام و خصوصاً تلگرام را برای فعالیت خود در فضای مجازی انتخاب کرده اند.
در این زمینه کانال هایی که در سیستان وبلوچستان به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند مانند کانال های مرتبط با گروهک های تروریستی به مثل جیش العدل در حال جولان دادن در این فضا هستند به گونه ای که اکثر اغتشاشات، فراخوان ها و یا بحران های شهرستان های مختلف استان به مثل ماجرای پیش آمده در شهرستان ایرانشهر و کلیپ و تصاویر منتشر شده آن از طریق همین شبکه ها بازنشر گسترده گرفت.
همچنین در پی فیلترینگ تلگرام که به یکی از پرمخاطب ترین پیام رسان های ایرانی ها تبدیل شده بود بسیاری از انقلابیون، فعالین فرهنگی، نخبگان علمی و دانشجویی کشور از فضای تلگرام کوچ کردند که این اقدام باعث شد راه برای ضدانقلاب و مخالفان وحدت پایدار به ویژه در سیستان وبلوچستان بازتر شود و دیگر کسی نباشد تا در این فضا پاسخگوی مطالب کذب و تفرقه افکن آنها باشد که این خود یکی از آسیب های اصلی فیلترینگ ناموفق تلگرام به شمار می رود.
علی ای حال بر اساس آمار منتشر شده، بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی از مرز ۱.۲ میلیارد گذشت که این مهم حاصل بی نتیجه بودن فیلترینگ در ایران بوده که یکی از دلایل اصلی آن سرعت پایین و نبود امکانات کافی در پیام رسان های داخلی است؛ ناگفته نماند اگر امكانات و پهناي باندي كه در اختيار پیام رسان های خارجی گذاشته شده به پيام‌رسان‌هاي داخلي داده شود، قطعا آنها خدماتي بهتر از تلگرام به مردم عرضه می کردند.

منبع: عصر هامون
پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 11319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *