800
۰
در کارگاه بصیرت افزایی مطرح شد؛

بی بهره بودن نسل جدید از مدیریت رسانه/ فقر فرهنگی و اطلاعاتی در والدین بزرگ ترین مانع کنترل دسترسی فرزندان در فضای مجازی سالم است

مددکار خانه کوشای روستای جهاد آباد شهرستان سراوان گفت: فقر فرهنگی و اطلاعاتی در والدین بزرگ ترین مانع کنترل دسترسی کودکان به فضای مجازی سالم است که راهکار آن آگاه سازی والدین با برگزاری سمینار، همایش و‌ رسانه های جمعی است.
بی بهره بودن نسل جدید از مدیریت رسانه/ فقر فرهنگی و اطلاعاتی در والدین بزرگ ترین مانع کنترل دسترسی فرزندان در فضای مجازی سالم است
به گزارش شستون، کارگاه آموزشی بصیرت افزایی با محوریت فواید و آسیب های فضای مجازی در خانه کوشا روستای جهاد آباد شهرستان سراوان برگزار شد.
رئیسی مددکار مرکز کوشا گفت: نسل های گذشته برای پرکردن اوقات فراغت به بازی های دسته جمعی در کوچه و حیاط ها و همچنین بازی هایی با مهارت های بدنی روی می آوردند اما در این برهه از زمان و گیترش تکنولوژی و ظهور فضای مجازی کمتر شاهد بازی های کودکان و نوجوانان در کوچه پس کوچه ها هستیم.
وی افزود: پژوهش ها نشان می دهد کودکان دهه جدید در زمینه توانایی های فیزیکی و به لحاظ هوش غیر کلامی از کودکان دهه های گذشته، ضعیف تر هستند.
مددکار مرکز کوشای روستای جهاد آباد شهرستان سراوان ادامه داد: هر چه جلوتر می رویم شاهد روند افزایش رفتار های خارج از چارچوب اخلاقی و انواع فحاشی ها در فضای نامحدود اینترنت هستیم و همین رو فضای مجازی غیر قابل کنترل باعث به تصویر کشیدن رفتارهای زشت، رفته رفته عادی و به قول روانشناسان سبب خوگیری افراد می شود.
رئیسی اضافه کرد: به نظر می رسد نسل جدید کاملا از مدیریت رسانه بی بهره هستند، از این رو والدین باید زمانی را که برای استفاده از فضای مجازی در اختیار فرزندان قرار داده می شود، پایش کنند.
وی در ادامه به والدین توصیه کرد: والدین در زمینه استفاده کودکان و حتی خود از فضای مجازی و دنیای اینترنت باید به گونه ای عمل شود که آسیبی به زندگی شخصی و خانوادگی وارد نشود.
مددکار خانه کوشای روستای جهاد آباد شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: ورود هر فناوری به جامعه در کنار چالش ها، فرصت هایی نیز به همراه می آورد که می توان با استفاده از آنها مسیر دستیابی به رشد و توسعه را هموارتر ساخت، اینترنت و فضای مجازی نیز باید به همین گونه باشد.
رئیسی با اشاره به اینکه اگر چه حضور کودکان و نوجوانان در این فضا به دلیل فضا به دلیل وجود محتوای نا مناسب با رشد عقلی و جسمی دارای آسیب های فراوان است، گفت: هدایت این قشر از افراد که قشر حساسی نیز هستند، در شبکه های مجازی در کنترل فضای مورد دسترسی کودکان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت های آگاهی بخش فضای مجازی را برای آنان فراهم کرد.
وی افزود: فقر فرهنگی و اطلاعاتی در والدین بزرگ ترین مانع کنترل دسترسی کودکان به فضای مجازی سالم است که راهکار آن آگاه سازی والدین با برگزاری سمینار، همایش و‌ رسانه های جمعی است.
مددکار خانه کوشای روستای جهادآباد شهرستان سراوان معتقد است که هرگز فرزندان نباید بدون نظارت فردی بالغ با فرد و یا افرادی در دنیای مجازی ارتباط داشته باشند و به والیدن توصیه کزد تا رایانه و لپ تاب را در مکان های پر رفت و آمد خانه قرار دهند و از اجازه استفاده فرزندان از اینترنت در فضاها و مکان‌های خصوصی ندهند.
رئیسی‌ در پایان بلوغ زود رس، هیجانات رفتاری، تنش های روحی، اظراب، کابوس های شبانه و شب ادراری را از عوارض جسمی و روانی استفاده از شبکه های مجازی در کودکان و نوجوانان برشمرد‌.
 
 
انتهای پیام/
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 11321
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *