800
۰

ذبح غیربهداشتی دام تهدیدی علیه سلامت شهروندان و تخریب سیمای شهر/ دادستان زاهدان: حبس؛ مجازات ذبح شخصی

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: ذبح به صورت شخصی ممنوع است و قانون برای این کار مجازات حبس در نظر گرفته است.
ذبح غیربهداشتی دام تهدیدی علیه سلامت شهروندان و تخریب سیمای شهر/ دادستان زاهدان: حبس؛ مجازات ذبح شخصی
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، فرق ندارد مرغ باشد یا گوسفند در بازار مشترک زاهدان هر نوع دامی به صورت زنده عرضه و در همان مکان فروش ذبح هم می شود؛ یعنی در چشم برهم‌زدنی دام و طیور چند شقه می‌شوند و سر می‌خورند روی ریل وسط مغازه، بی‌کتف و بی‌گردن.
البته این ذبح غیربهداشتی تنها مختص این بازار نیست و هنوز هم در حاشیه این کلان شهر نظیر میدان کوثر، خیابان رسالت، کشاورز، مجدیه وغیره ذبح غیربهداشتی دام مشاهده می‌شود؛ دام هایی که مشتریان پرو پاقرصی به خود جذب کرده اند.
با این تفاسیر اگر تاکنون گذرتان بر یکی از محل های نامبرده افتاده باشد قطعا با چنین صحنه هایی مواجه شده ایدکه شاید از دیدن آن احساس تهوع آوری داشته باشید زیرا پس از شقه کردن مرغ، کارگری چکمه پوش درحالی اقدام به جدا کردن دل و جگر مرغ می کند که هنگام راه رفتن پوست مرغ زیر چکمه‌هایش می‌لغزد.
علی ای حال وضعیت نامناسب تغذیه و بهداشت در مراکز عرضه مرغ زنده، ریختن خونابه در سطح معابر و بوی تعفن بخش های زائد مرغ از جمله صحنه هایی است که عابرین برخی خیابان های سطح شهر هر روز با آن مواجه هستند و از این وضعیت گلایه دارند؛ گلایه هایی که بارها تکرار شد اما راهکاری منطقی برای آن اعمال نشد.
 

ذبح به صورت شخصی ممنوع است
در همین زمینه حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار کرد: در کل کشور عرضه دام به صورت زنده با توجه به بیماری‌های احشام ممنوع است و ذبح آن باید زیر نظر کارشناسان در کشتارگاه باشد.
وی گفت: ذبح به صورت شخصی ممنوع است و قانون برای این کار مجازات حبس در نظر گرفته است.
موحدی راد در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: این نوع ذبح در کشور فقط در دو استان انجام می‌شود که یکی از آن‌ها سیستان و بلوچستان است چون مردم معتقد هستند باید نوع ذبح دام را مشاهده کنند.
 

دادستان عمومی و انقلاب با اشاره به فعالیت برخی از اتباع بیگانه در قصابی ها و رستوران ها ادامه داد: اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان به راحتی در کار ذبح دام فعالیت می‌کنند، با توجه به اهمیت این موضوع تاکنون  9 قصابی غیرمجاز فعال جمع و پلمب شده است.
موحدی راد خاطر نشان کرد: به تازگی متوجه شدیم این قصاب‌ها فعالیت خود را در مکان دیگری آغاز کردند که به عنوان دادستان مرکز استان به معاون خود دستور دادم موضوع را به سرعت بررسی و در صورتی که مشخص شد، قصاب‌ها تبعه خارجی هستند حتی اگر کارت تردد دارند به کشور خود بازگشت داده شوند.
وی تصریح کرد: در این موارد ممکن است دام‌های بیمار ذبح شوند و این دام‌ها با ذبح غیرمجاز چندین خانواده را درگیر می‌کنند.

انتهای پیام/
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 11322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *