800
۰
آماری تکان دهنده از بحران ریزگردها در سیستان؛

دفن منازل مردم سیستان زیر گردوغبار4/5 متری!

پژوهشگر هیدروپولیتیک و دیپلماسی آب گفت: یک سانتیمتر بحران ریزگردها برای مردم ایران غیرقابل تحمل است اما متاسفانه در منطقه سیستان این رقم به 4ونیم متر رسیده است!
دفن منازل مردم سیستان زیر گردوغبار4/5 متری!
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، دکتر حجت میان آبادی پژوهشگر هیدروپولیتیک و دیپلماسی آب، در برنامه زنده خنداونه که از شبکه نسیم روی آنتن رسانه ملی می رود با اشاره کوچکی به بحران گردوغبار در استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: به طور کلی اوضاع محیط زیست و آب در تمام دنیا مساعد نیست و تنها در کشور چین طی 20 سال گذشته بیش از 28هزار رودخانه به طور کامل ناپدید شده است.
وی افزود: در بحث های زیست محیطی به خاطر مدیریت اشتباه انسانها شاهد هستیم که بسیاری از هورها، تالاب ها و دریاچه ها خشک شده است و به دلیل اینکه اینها کانون های مساعدی برای بلند شدن و ایجاد گردوغبار هستند شاهد چالش های جدی و مشکلات ریزگردها در کشور هستیم.
دکتر میان آبادی با اشاره به مشکلات جنوب شرق کشور بیان کرد: وجود حتی یک سانتیمتر گردو غبار برای مردم ایران غیرقابل تحمل است اما در منطقه سیستان تنها با وزیدن ده روز باد 120 روزه شاهد نشستن 4و نیم متر گردوغبار روی منازل مردم هستیم که عملاً می توان گفت بسیاری از منازل زیر غبار دفن می شوند.
این پژوهشگر هیدروپولیتیک و دیپلماسی آب تاکید کرد: در استان مظلوم سیستان وبلوچستان متاسفانه کار اصلی راهداری، شن روبی است و شاهد هستیم که منازل زیادی در منطقه سیستان تقریباً تا پشت بام آنها پر از گردوغبار است که بحران جدی برای مردم ایجاد کرده است.
وی دولت مردان را مقصران اصلی در زمینه بحران بی آبی و گردوغبار عنوان کرد و خواستار همکاری و همراهی دولت، دانشگاه ها و مردم برای حل این بحران شد.

انتهای پیام//
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 11325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *