زمان انتشار کلید سوالات کنکور ۹۷ اعلام شد

9 تير 1397 ساعت 11:09

مشاور عالی سازمان سنجش زمان انتشار کلید سوالات آزمون سراسری ۹۷ را اعلام کرد.


به گزارش شستون؛ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال ۹۷ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان کشور، ۴۷۹ حوزه امتحانی همچنین در ۲۵ حوزه امتحانی در ۲۲ کشور خارجی برگزار شده است.
وی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده آزمون سراسری سال ۹۷ با نظم و کیفیت بسیار خوبی و با امنیت کامل برگزار شده است و به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر داوطلبان به سوالات گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه سوالات عمومی و اختصاصی هریک از این گروه‌ها بر روی سایت سازمان سنجش قرارگرفته است.
توکلی اضافه کرد: سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و انسانی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه هفتم تیر، گروه آزمایشی هنر از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در روز جمعه و گروه آزمایشی زبان خارجی از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
توکلی اضافه کرد: کلید اولیه سوالات آزمون خارج از کشور از بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون در دهه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
توکلی اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته پس از دریافت دفترچه راهنمای رشته‌های تحصیلی در دهه دوم مرداد می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود در گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.
وی گفت: نحوه انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد پس از هماهنگی با مسئول دانشگاه مذکور توضیحات لازم در این خصوص در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 11327

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11327/زمان-انتشار-کلید-سوالات-کنکور-۹۷-اعلام

شستون
  https://shastoon.ir