800
۰
امام جمعه موقت شهرستان سراوان:

در محضر علما و بزرگان بودن موجب علم اندوزی می شود/عقل؛ ناخدای کشتی انسان در این دنیا است

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: ناخدای کشتی باید عقل باشد چرا که خداوند عقل را راهنمایی برای انسان ها خلق کرده و با تفکر و تدبر بسیاری از امورات حل می شود.
در محضر علما و بزرگان بودن موجب علم اندوزی می شود/عقل؛ ناخدای کشتی انسان در این دنیا است
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی  در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان سراوان اظهار کرد: در نماز خواندن نباید سستی کرد چرا که خواندن نماز یک وظیفه شرعی است و آنچه را که خدا دستور داده است باید با قدرت و حوصله انجام شود.
وی در ادامه یکی از ویژیگی های انسان مومن را به زیارت رفتن علما دانست و افزود: در محضر بزرگان و علما بودن موجب افزودن علم می شود و عقل و سواد آدمی را زیاد می کند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان به انسان ها توصیه کرد تا هر لحظه از اعمال و رفتار خود مراقبت کند چرا که اعمال و رفتار انسان زیر ذره بین تقوای الهی قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به توصیه های امام کاظم (ع) به یکی از شاگردانش به نام هشام، گفت: لقمان حکیم به فرزندش توصیه کرد که دنیا یک دریای بسیار عمیق و بزرگ است که بسیاری از مردم، اقوام، گروه ها و طایفه ها در این دنیا و دریا غرق شده اند.
وی با بیان اینکه رستگاری موجب نجات انسان و کشتی وی از این دنیا می شود، اضافه کرد: انسان باید کشتی خود را مقابل حوادث و سختی های دنیا با ایمان به خداوند نجات دهد و باید امورات را با توکل بر خدا و آنچه را که به خیر و صلاح و عاقبت به خیری وی می شود، را به خداوند متعال واگذار کند.
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: تمام امورات و کارها باید به خدا واگذار شود چراکه خداوند از حقیقت، آینده، عواقب و پیامد های کارها و اعمال را که انسان نمی داند، می داند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی تقوا را توشه و‌ بار سفر و به عنوان ملزومات در این دنیا دانست و خاطر نشان کرد: حوادث دنیا حوادث خطرناکی هستند که باید کارها را به خدا واگذار کرد تا از گزند بلاها و حوادت مصون ماند.
وی اظهار کرد: ناخدای کشتی باید عقل باشد چرا که خداوند عقل را راهنمایی برای انسان ها خلق کرده و با تفکر و تدبر بسیاری از امورات حل می شود.
امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: راهنمای انسان در این دنیا علم است و کسب علم و علم آموزی توسط علما توصیه شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن تبریک ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت، خاطر نشان کرد: علی رغم ایجاد ممانعت برای سایر ائمه، امام رضا (ع) همانند امام باقر (ع) و امام صادق (ع) زحمات بسیاری را در راستای ترویج احکام اسلام و شناساندن معارف دین در دوران خود کشیده است.
 
 
انتهای پیام/
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 11408
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *