آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهی به سوی اشتغال‌زایی/رونق اقتصادی کشور در گرو ارتقای فرهنگ مهارت آموزی است

7 مرداد 1397 ساعت 9:14

توسعه آموزش های مهارتی در کشور با هدف تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی نیاز ضروری است و در این میان نقش آموزش های فنی و حرفه ای در رشد اقتصادی کشور انکارناپذیر است.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، بیکاری و کمبود شغل یکی از مهمترین مشکلات جوامع شهری است که با توجه به نبود کارخانه و کارگاه‌های بزرگ نمود بیشتری دارد، توسعه همگام آموزش های مهارتی و امکانات نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد و پیشرفت اقتصادی دارد.
توسعه آموزش های مهارتی در کشور با هدف تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی نیاز ضروری است و در این میان نقش آموزش های فنی و حرفه ای و توجه ویژه به ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در رشد اقتصادی کشور انکارناپذیر است.
مسئول مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان میرجاوه در گفت و گو با لادیز اظهار کرد: لازمه پیشرفت جامعه، داشتن نیروی کار توانمند و دارای مهارت در زمینه های مختلف است  به همین منظور مرکز فنی و حرفه ای شهرستان میرجاوه برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای جوانان علاقمند کرده است.
خداداد ریگی افزود:آموزش های فنی و حرفه ای برای تمامی افراد رایگان است و آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری در جامعه دارد؛ سعی داریم تا با ایجاد شغل از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری و سیاست های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال که مطالبه رهبر معظم انقلاب است در جامعه محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به مرکز از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند و  پس از دریافت گواهی نامه فنی و حرفه ای خود با مراجعه به مرکز فنی و حرفه ای زاهدان با معرفی به بانک های عامل از وام های فنی و حرفه ای استفاده کنند.

انتهای پیام//


کد مطلب: 11482

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11482/آموزش-های-فنی-حرفه-ای-راهی-سوی-اشتغال-زایی-رونق-اقتصادی-کشور-گرو-ارتقای-فرهنگ-مهارت-آموزی

شستون
  https://shastoon.ir