در کار گروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری سراوان مطرح شد؛

در حوزه فروش صنایع دستی و محصولات سنتی هیچ مشکلی وجود ندارد/ تسهیل پیچیدگی های آزاردهنده اداری جهت شکوفایی اقتصادی

شستون , 21 مرداد 1397 ساعت 11:18

فرماندار سراوان گفت: در حوزه فروش صنایع دستی و محصولات سنتی هیچ مشکلی وجود ندارد، بنابراین گسترش حوزه تولید محصولات صنایع دستی ضروری است.


به گزارش شستون؛ جلسه کارگروه تخصصي اشتغال و سرمایه گذاری سراوان با حضور درویش نارویی فرماندار ، سید منصور بزرگزاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، اله نظر شه بخش معاون توسعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی سراوان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 
درویش نارویی فرماندار سراوان در این جلسه اظهار کرد: شرایط اشتغال در شهرستان بسیار دشوار بوده که مشکلات عدیده ای را برای مردم به خصوص قشر جوان به وجود آورده و شرایط بگونه ای می باشد که همانند اوایل انقلاب به صورت جهادگونه باید وارد میدان عمل شد.
 
وی در ادامه عملکرد مدیران را در حوزه اشتغال غیرقابل قبول دانست و خطاب به مدیران مربوطه تصریح کرد: به صورت جدی در حوزه ایجاد اشتغال و معرفی فرصت ها و ظرفیت های موجود در شهرستان سراوان ورود پیدا کنید.
 
فرماندار سراوان مطالعه پنل های خورشیدی، ایجاد گلخانه ها، سردخانه ها، صنایع تبدیلی و فرآوری خرما و سایر محصولات غذایی، صنعت مواد غذایی، پرورش دام و طیور به صورت مکانیزه و علمی، استخرهای پرورش ماهی در جالق و ناهوک، حوزه صنایع دستی خصوصا تولید و فروش سفال، سوزن دوزی و سکه دوزی را ظرفیت های اشتغال در شهرستان سراوان عنوان کرد.
 
وی یادآوری کرد: در حوزه فروش صنایع دستی و محصولات سنتی هیچ مشکلی وجود ندارد، بنابراین گسترش حوزه تولید محصولات صنایع دستی ضروری است و برای این امر به میراث فرهنگی توصیه می شود که در سایر روستاها پس از مطالعه و بررسی به آموزش و تولید سفال کلپورگان بپردازد.
 
نارویی بیان کرد: تسهیل معضلاتی از قبیل پیچیدگی های آزاردهنده اداری و نظام دموکراتیک سرمایه گذاران و سهم آورده سرمایه گذاران و هماهنگی و همکاری بین بخشی ادارات ضروری است تا شاهد اجرای طرح های خوب اقتصادی باشیم.
 
وی در پایان گفت: بزرگترین ضعف عدم آگاهی مردم از ظرفیت های شهرستان است که می طلبد کارشناسان جلسات و کارگاه های توجیهی در این زمینه برگزار کنند و ادارات نیز طرح های مرتبط با حوزه خود را معرفی کنند تا کاری همه جانبه و گسترده صورت گیرد و نتیجه درستی عاید شود.
 
 
انتهای پیام/م.ش
 


کد مطلب: 11603

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11603/حوزه-فروش-صنایع-دستی-محصولات-سنتی-هیچ-مشکلی-وجود-ندارد-تسهیل-پیچیدگی-های-آزاردهنده-اداری-جهت-شکوفایی-اقتصادی

شستون
  https://shastoon.ir