800
۰
به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی؛

531 آزاده سهم سیستان وبلوچستان از هشت سال دفاع مقدس/مادرآزاده عروج یافته: خبر اسارت فرزندم را در خواب شنیدم

مادر آزاده عروج یافته گفت: سه سال و چهار ماه از فرزندم بی خبر بودم در این مدت خیلی بی قرار و چشم انتظار بودم هر کاروان اسرایی که وارد می شد عکس فرزندم را به دست گرفته و سراغش را می گرفتم اما هیچکس اطلاعی نداشت.
531 آزاده سهم سیستان وبلوچستان از هشت سال دفاع مقدس/مادرآزاده عروج یافته: خبر اسارت فرزندم را در خواب شنیدم
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، 28 سال پیش ایران اسلامى شاهد بازگشت مردانی از قبیله غیرت و حماسه بود، مردان آزاده ای که پس از تحمل سال اسارت در اردوگاه هاى عراق، پاى به میهن اسلامى گذاشتند و به آغوش خانواده‏هاى خود بازگشتند.
یادش بخیر، در 26 مرداد ماه سال 69 که برگی دیگر از تقویم انقلاب ورق خورد و یوم اللّه دیگری متولّد شد، اشک و لبخندها با هم عجین شده بود تا انتظار یعقوبیان را به وصال یوسف ها پیوند دهند و در این میان چه دیدنی بود سجده شکری که آزدگان با ورود به کشور بر خاک میهن در مرز خسروی به جای آوردند و چه زیبا بود تجسم حضور فرزندان وطن در آغوش سرزمینی که غیرتش آوازه جهان و جهانیان شده بود.
 
 

خبر اسارت کاظم را در خواب شنیدم
مادر آزاده و جانباز عروج یافته «کاظم آقالو حسینی» در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: هر کاروانی که به شهر برمی گشت عکس کاظم را برداشته راهی خانه اسرای آزاد شده، می شدم تا خط و نشانی از فرزندم پیدا کنم. کاظم 16 سال بیشتر نداشت، هنگامی که فرزند اولم «محمد حسن» سال 65 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت رسید، وی اسلحه به زمین افتاده برادرش را برداشت و راهی میدان جنگ شد.
وی در ادامه کمی مکث می کند و می گوید: پس از دو سال اعزام به مناطق جنگی، فرزندم به مدت 3 سال و چهار ماه به اسارت بعثی ها در آمد و مدت ها جزو مفقودین بود.
هرگاه تلویزیون را تماشا می کردم یا به استقبال اسرا می رفتم بغضی سنگین در گلو داشتم و گربه امانم نمی داد، در دل دعا می کردم خدایا توفیق دیدن چنین لحظاتی را نصیب تمام مادران چشم به راه بفرما.
 

سه سال و چهار ماه از فرزندم بی خبر بودم در این مدت خیلی بی قرار و چشم انتظار بودم هر کاروان اسرایی که وارد می شد عکس کاظم را به دست گرفته و سراغش را می گرفتم اما هیچکس اطلاعی نداشت یک روز که بر سر مزار محمد حسن رفتم از او گله کردم همان شب "در خواب دیدم شلمچه هستیم و محمد حسن گلی به من داد و گفت مادر این گل را بو کن کاظم بر می گردد" همان شد که مدت ها بعد اسم کاظم جزو آخرین لیست اسرای ایرانی از رادیو اعلام شد؛ باور نمی کردم که بار دیگر می توانم فرزندم را در آغوش بگیرم. روز ورودش به کشور بینایی خود را برای ساعت ها از دست دادم.
بغضی سنگین راه گلویش را گرفته و اشک را میهمان چشمانش می کند گویا مرور خاطرات فرزندانش دلش را هوایی کرده؛ با همان حال ادامه ادامه می دهد: سالهاست کاظم هم به خیل دوستانش پیوست و در 12 مرداد ماه سال 1384 به علت جراحت باقی مانده از دوران اسارت به شهادت رسید.
 
وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه شد و گفت: باید تلاش کرد این فرهنگ در جامعه نهادینه شود زیرا دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان را از اصول و مبانی انقلابی دور کنند و آنان را نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت بی تفاوت کنند.
به گزارش عصرهامون سهم سیستان و بلوچستان از دوران هشت سال دفاع مقدس 531 آزاده سرافراز و 46 آزاده عروج یافته می باشد.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 11630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *