800
۰
امام جمعه موقت شهرستان سراوان؛

حج؛ قداست اسلام را به جهانیان معرفی می کند/ اعتقاد به فساد اقتصادی سیستمی مصداق ضدیت با نظام است

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: حج، مهمترین واجب دستی جمعی است که طهارت، صافی و قداست اسلام را به جهانیان معرفی می کند.
حج؛ قداست اسلام را به جهانیان معرفی می کند/ اعتقاد به فساد اقتصادی سیستمی مصداق ضدیت با نظام است
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین یوسف مرادی در جمع نمازگزاران جمعه سراوان ضمن تسلیت شهادت امام باقر علیه السلام، گفت: امام باقر علیه السلام با تربیت شاگردان و تشکیل دانشگاه خود، از هویت دین اسلام دفاع کرد؛ چرا که در آن زمان به واسطه انقراض امویان و روی کارآمدن عباسیان، نهضت ترجمه کتب ضاله و تفسیر به رای فقه و قضا توسط قضات جور راه افتاده بود و امام باقر (ع) جانانه درمقابل این مشکلات ایستادگی کردند.
وی افزود: دوشنبه هشتم ذی الحجه مصادف است با حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سوی کربلا؛ این حرکت عظیم امام معصوم، علاوه بر اینکه بیانگر اهمیت حفظ دین است، حاکی از جایگاه عظیم امنیت در حرم امن الهی می‌باشد که متاسفانه در سالیان اخیر، این مساله توسط حکام نا اهل سعودی نقض شده است.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به اینکه سه شنبه هفته جاری روز عرفه است، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و عرض تسلیت به مناسبت  شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه، جهت برگزاری پرشور مراسم پرفیض دعای عرفه تاکید کرد به مداحان و روحانیون توصیه کرد که از طولانی نمودن مراسم به گونه ای که مردم اذیت شوند، به شدت پرهیز کنند.

اهمیت به مسجد، فساد اقتصادی را کم می کند
حجت الاسلام و المسلمین با توجه به روز جهانی مساجد، افزود: خداوند مساجد را از آن خود دانسته و تاکید بر لزوم اقامه نماز جماعت کرده اند و افرادی که مانع ذکر خداوند در مسجد شوند را ظالم ترین مردم معرفی نموده است.
وی‌ اضافه کرد: در زمان رسول اکرم (ص) مسجد محل بسیاری از امور حکومت داری بود که اگر بخواهیم از رسول خدا الگو بگیریم، و بجای ژن خوب، به مسجد و مسجدی ها اهمیت دهیم، فسادهای اقتصادی و احتکارها هم کم خواهد شد.
امام جمعه شهرستان سراوان با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان، کعبه را خانه امن الهی دانست و گفت: حج، مهمترین واجب دستی جمعی است که طهارت، صافی و قداست اسلام را به جهانیان معرفی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی افزود: کوتاهی و خیانت حکام سعودی در سالیان گذشته نسبت به حجاج، موجب کاهش اهمیت این فریضه الهی نخواهد شد و هرگونه توهین به این واجب مهم، حرام است.
وی با اشاره به اینکه یکم شهریور روز پزشک است،
از پزشکانی که در این منطقه با تحمل محرومیت های فراوان اقدام به یاری مستمندان، مراعات حال مردم فقیر و شرکت در بیمارستاهای صحرایی که بعضا توسط سپاه برگزار می شود، تقدیر کرد.

صنعت دفاعی از عوامل اقتدار و عزت ملی است
امام جمعه موقت شهرستان سراوان برپایی بیمارستان های صحرایی را  در سلامت جامعه موثر دانست و ضمن اینکه از مسیولین خواستار برپایی مجدد بیمارستان های صحرایی شد، از سپاه پاسداران نیز قدر دانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل اقتدار و عزت ملی، صنعت دفاعی است که الحمد لله در این صنعت، افرادی دلسوز، متعد و متعصب، به صورت مضاعف و جهادی تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه کاش خودروسازان کشور از سیستم دفاعی میهن اسلامی الگوگیری کنند، ادامه داد: تقویت سیستم دفاعی، از مهمترین واجبات است؛ چرا که آثار و برکات آن بر همه نمایان است و مقام معظم رهبری هم در آن جمله ای مقتدرانه ای که فرمودند: «جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کرد » همین نیروی دلسوز انسانی و قدرت دفاعی ایران را یکی از موانع جنگ شمردند.
امام جمعه شهرستان سراوان گفت: اعتقاد به فساد اقتصادی سیستمی، و تصریح به چنین مسائلی، از سوی هرکسی که باشد، مصداق ضدیت با نظام و فساد فکری صاحبان چنین اندیشه هایی است.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی وجود مدیران کارامد، اقتصاد دانان دلسوز و جامعه دانشگاهیان کاردان در کنار قشر عظیم دیگری از نیروهای انسانی انسانی آماده به خدمت، را  دلیلی برای امکان جهش اقتصادی برشمرد.

با معاندین نظام، مقابله مقتدرانه شود
وی ضمن تقدیر و تشکر از سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا و دستگاه اطلاعاتی کشور، بابت آزادسازی مقتدرانه و هوشمندانه «سعید براتی»، این اقدام را تحسین و تبریک گفت و اضافه کرد: آزادی سرباز سعید براتی آن هم با وجود عدم دادن امتیاز به گروهک های ضد انقلاب، خون نشان بر تبحر دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور دارد.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان بمب گذاری های هفته گذشته در این شهرستان را محکوم و کلیه عوامل امنیتی را به هوشیاری بیش از بیش و آموزش و جدی گرفتن دستورالعمل های حفاظتی و مقابله مقتدرانه با معاندین نظام، توصیه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: معاندین نظام بدانند که هیچکدام از فرماندهان انقلابی و با بصیرت نظامی و انتظامی کشور، به خاطر خرابکاری شما، از دستیابی آرمانهای خود برای ایجاد امنیت پایدار، از طریق مقابله با اشرار و قاچاقچیان و زورگویان و مخلان نظم و امنیت اجتماعی کوتاه نخواهند آمد و مردم با بصیرت هم همیشه حامی و قدردان اقدامات پلیس دلسوز خواهند بود.
انتهای پیام/
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 11636
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *