800
۰
برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان؛

اعضای بدن بانوی 24 ساله زاهدانی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان اعضای کامل یک بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهداشد.
اعضای بدن بانوی 24 ساله زاهدانی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، این بانو پنجم شهریورماه جاری براثر بیماری های زمینه ای در منزل دچار ایست قلبی شده بود که بعد از حضور نیروی اورژانس و انتقال وی به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و انجام اقدامات احیا، قلب وی شروع به تپیدن گرفت اما مرگ مغزی برای وی رخ داد.
محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در خصوص جزئیات این خبر  به اصحاب رسانه گفت: پس از بروز این مشکل با سیر تمامی مراحل، مرگ مغزی این بیمار مورد تایید قرار گرفت و با توجه به نیاز بیماران با تلاش تیم پیوند رضایت خانواده این بیمار برای اهدای اعضای بدن وی جلب شد.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان اعضای کامل یک بیمار مرگ مغزی به بیماران اهدا می شود، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته بعد از عمل ساعت هفت صبح روز گذشته بلافاصله 2 کلیه این بیمار مرگ مغزی به بیماران سیستان و بلوچستان که درگیر دیالیز هستند در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) پیوند زده شد؛ همچنین کبد و قلب این بیمار مرگ مغزی توسط تیم جراح پیوند شیراز به استان فارس منتقل و به بیماران نیازمند اهدا می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه اهدای عضو به عنوان اقدامی انسان دوستانه و حیات بخش نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: هنوز خیلی از افراد با موضوع اهدای عضو کنار نیامده و هنگامی که عزیزشان در شرایط مرگ مغزی قرار می گیرد با باوری غلط مانع اهدای اعضای سالم وی به زندگی فردی دیگر می شوند چرا که تصور می کنند شاید راهی برای بازگشت وجود داشته باشد.
گفتنی است حدود پنج هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان تاکنون در سامانه اهدای عضو ایرانیان نام نویسی کرده اند که با فرهنگ سازی می توان تعداد داوطلبان را افزایش داد.
 
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 11727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *