در جمع روسای اتحادیه های سراوان مطرح شد؛

الگو بودن امام حسین (ع) در جهان/مشارکت در مناسبات ملی و مذهبی منجر به حفظ نظام و انقلاب می شود

شستون , 18 شهريور 1397 ساعت 9:10

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت:امروز جهان مسلمانان را به نام اسلام و امام حسین (ع) را به عنوان نوه پیامبر (ص) و یک مسلمان قهرمان می شناسند.


به گزارش شستون، جلسه هم اندیشی روسای اتحادیه های شهرستان سراوان با حضور امام جمعه موقت شهرستان، رئیس صنعت و معدن و جمعی از روسای اتحادیه شهرستان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام و السملمین یوسف مرادی امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به وجود شخصیت های الگوی اسلامی در جهان گفت: امروز جهان مسلمانان را به نام اسلام و امام حسین (ع) را به عنوان نوه پیامبر (ص) و یک مسلمان قهرمان می شناسند.
وی افزود:امت اسلامی وظیفه دارد که شعائر اسلامی را در جامعه گسترش دهد  لذا می طلبد با توجه به قرار گرفتن در آستانه ایام محرم و عزا داری امام حسین (ع)  در خصوص فضا سازی شهر متناسب این ماه اقدامات لازم انجام شود.
 امام جمعه موقت شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: مردم کل جهان چه شیعه و چه سنی، از ابتدای محرم تا اربعین کمک های بسیاری را در برگزاری هرچه بهتر مراسمات انجام می دهند مانند مردم میرجاوه که از زوار امام حسین (ع) به خوبی پذیرایی می کنند.
حجت الاسلام و السملمین در پایان خواستار کمک خیرین جهت برپایی سفر اطعام در ایام عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) شد تا افراد نیازمند در این ماه نیز از کمک های آنها بهره مند شوند.
 مهرداد طاهری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان با اشاره به لزوم گذراندن دوره فقه بازار قبل از صدور پروانه فعالیت صنف های مختلف، گفت:  دوره آموزشی فقه بازار یک دوره 44 ساعته است که در آن در خصوص مسائل شرعی، فقهی ، قانون نظام صنفی و دیگر مسائل مورد نیاز بیان می شود.
وی در ادامه از اتحادیه های خواست تا افرادی را که به صورت غیر قانونی و بدون اخذ پروانه فعالیت در حال فعالیت هستند را شناسایی و معرفی کنند تا از طریق پلیس اماکن اقدامات قانونی انجام شود.
 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان نظارت بر بازار را یکی از وظایف اتاق اصناف برشمرد و اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی  تمامی اتحادیه ها و بازرسان نظارت های خود بر بازار را تشدید کنند تا در مردم ناررضایتی ایجاد نشود.
طاهری در خصوص احتکار و اختفا از عرضه کالا، خاطر نشان کرد: کلیه اتحادیه ها و واحد های صنفی انبار کالای خود را جهت شناسنامه دار کردن به این اداره معرفی کنند چرا که اگر انباری شناسایی شد که بدون کد باشد در قالب احتکار و اختفا از عرضه کالا برخورد قانونی انجام می شود.
وی در پایان با اشاره به مشارکت همه جانبه اتاق اصناف و اتحادیه ها در مناسبات ملی و مذهبی، گفت: مشارکت در چنین مراسماتی که جزو شعائر اسلام و انقلاب است، منجر به حفظ نظام و انقلاب و منجر به نا امیدی دشمنان کشور می شود.

انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 11812

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11812/الگو-بودن-امام-حسین-ع-جهان-مشارکت-مناسبات-ملی-مذهبی-منجر-حفظ-نظام-انقلاب-می-شود

شستون
  https://shastoon.ir