800
۰

شنا؛ محبوب ترین ورزش در سراوان/ گلایه شهروندان از حضور جانوران موذی در استخر

تعدادی از شهروندان و ورزشکاران شهرستان سراوان از وجود ناس و مشاهده موش در محیط استخر سرپوشیده شهرستام به شدت گلایه مند هستند.
شنا؛ محبوب ترین ورزش در سراوان/ گلایه شهروندان از حضور جانوران موذی در استخر
به گزارش شستون، شنا یکی از ورزش های پرطرفدار در هر جامعه به ویژه شهرستان سراوان در همه سنین به شمار می رود.
شهرستان سراوان که در سال های اخیر دارای استخر سرپوشیده شنا شده است، علاوه بر تابستان در فصول سرد سال نیز مورد استقبال ورزشکاران، بانوان و آقایان بوده در بیشتر روزهای سال نیز این استخر به شهروندان ارائه خدمات می کند.
 از آنجایی که در استخر ها و برای شنا افراد متفاوت در رفت و آمد هستند امکان انتقال بیماری های پوستی و عفونی بسیار وجود دارد که منجر به نگرانی خانواده ها  می شود که ورزشکاران و مسئولین استخر باید به نکات بهداشتی به صورت  ویژه توجه داشته باشند.
آب استخر که وسیله بزاق دهان، ترشحات بینی و لوسیون ها و کرم های استفاده شده توسط شناگران آلوده می شود را می توان با کلرزنی ضدعفونی کرد چرا که معمولا برای ضد عفونی کردن آب استخر، از کلر به دلیل اینکه این ماده بهترین ضد عفونی کننده و گند زدایی آب محسوب می شود، استفاده می کنند.
 یکی از شهروندان سراوانی که علاقه بسیار به شناکردن دارد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: با توجه به کمبود امکانات رفاهی و تفریحی در شهرستان سراوان، بیشتر والدین فرزندان خود را جهت غنی سازی اوقات فراغت در رشته های ورزشی ثبت نام می کنند.
 وی افزود: یکی از رشته های پر طرفدار در شهرستان سراوان، رشته شنا است که میان بانوان و آقایان دارای طرفداران بی شماری می باشد.
 این شهروند سراوانی گفت: در چند باری که به استخر رفته، در گوشه و کنار استخر پسماندهای پان و پان پرک مشاهده کرده است.
 وی با بیان اینکه نظافت توسط مسئول استخر همواره انجام می شود، ادامه داد: اما بازهم شاهد بسته های  کوچک پان و یا نسوار بوده است.
یکی از ورزشکاران سراوانی نیز در ادامه به خبرنگار شستون گفت: در چند روز اخیر و در زمان تمرین بانوان، شناگران شاهد تردد موش در استخر بوده اند که مورد را به مسئولین مربوطه گزارش داده اند.
 وی خاطر نشان کرد: استخر مکانی است که پذیرای افراد بسیاری در ساعات مختلف روز است، لذا می طلبد مسئولین جهت ضدعفونی کردن  نکات بهداشتی توجه داشته باشند چرا که با سلامتی انسان رابطه مستقیمی دارد.
گفته می شود در هنگام انجام تعمیرات و فرو ریختگی گوشه ای از دیوار استخر، موش وارد استخر شده که مسئولین مربوطه در اسرع وقت نیز این مشکل را رفع کرده اند.
شایان ذکر است استخر سرپوشیده شهرستان سراوان در مهر ماه سال 95 به دلیل عدم دارا بودن استاندارد های بهداشتی و وجود آلودگی میکروبی پلمپ شد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 11834
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *