800
۰
در کلاس فقه بازار سراوان مطرح شد؛

نابود شدن بنیان انسان با ربا/ احتکار کالا موجب قحطی و بی ثمر شدن زراعت می شود

به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر کلاس فقه بازار برای کاسبین و بازاریان شهرستان سراوان برگزار شد.
نابود شدن بنیان انسان با ربا/ احتکار کالا موجب قحطی و بی ثمر شدن زراعت می شود
به گزارش شستون، پیش از ظهر امروز کلاس فقه بازار با حضور امام جمعه شهرستان سراوان، مولوی درازهی (حقانی) امام جمعه مسجد صدیق اکبر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و جمعی از کاسبن و تجار شهرستان در اتاق اصناف برگزار شد.

ربا بنیان انسان را نابود می کند
 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، گفت: در تجارت رضایت خداوند و همدیگر مد نظر قرار داده شود.

 وی ضمن توصیه به فروشندگان که از حرام خواری دوری کنند، افزود: مسلمانان زمانی از خرید و فروش راضی می شوند که طبق شریعت عمل شود.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به هشدارهایی که درخصوص حساب کتاب در روز قیامت داده شده است، خاطر نشان کرد: از کم  فروشی، گران فروشی و ربا در کسب و کار دوری شود چرا که ربا بنیان انسان را نابود می کند و کم فروشی و احتکار کالا منجر به بی ثمر شدن زراعت و قحطی می شود.

بررسی به تخلفات واحد های صنفی از وظایف اتحادیه ها است
مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان نیز گفت: آموزش احکام تجارت در کسب و کار پیش نیاز صدور تمدید پروانه است که این  دوره با همکاری بسیج اصناف و اتاق اصناف برگزار می شود.

وی افزود: قانون نظام صنفی تکالیفی را برعهده اتحادیه ها، صنف ها و اتاق اصناف گذاشته که از جمله آنها می توان به رسیدگی به تخلفات واحد های صنفی اشاره کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی بسیار مهم است که با سودجویان و منفعت طلبان که قصد گران فروشی، احتکار و یا اختفاء از عرضه کالا را دارند، برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 11878
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *