​به مناسبت روزجهانی جهانگردی

بازدید از موزه های سیستان وبلوچستان 5مهر ماه رایگان است

3 مهر 1397 ساعت 12:33

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روزجهانی جهانگردی، در تاریخ 5مهرماه بازدید از موزه های استان رایگان است.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، علیرضا جلالزایی اظهار کرد: به مناسبت روزجهانی جهانگردی، بازدید از تمامی موزه های فرهنگی و تاریخی در استان سیستان وبلوچستان رایگان است و علاقمندان می توانند در این روز با فرهنگ و آداب و سنن مردم این استان بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: سیستان وبلوچستان دارای 9 موزه مردم شناسی، پست در شهرستان زاهدان، موزه منطقه ای جنوب شرق، باستان شناسی در شهرسوخته، موزه محلی سراوان، سفال کلپورگان، قرآن و عترت ایرانشهر، موزه محلی چابهار و پست در شهرستان سرباز می باشد که فردا (5مهرماه) به صورت رایگان پذیرای علاقمندان و گردشگران است.
جلال زایی تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته گردشگری 300 ویژه برنامه مناسبتی این هفته تدارک دیده شده است که در همه شهرستان های استان اجرایی می شود و مردم می  توانند از این برنامه ها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس از طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی استان، کارگاره های آموزشی ویژه فعالان میراث فرهنگی و تجلیل از فعالان گردشگری از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته است.
وی بیان کرد: در اولین روز نیز زنگ گردشگری در مدارس استان نواخته می شود که برنامه بازدید، مسابقه عکاسی و نقاشی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. همچنین افتتاح چندین واحد بوم گردی، دفتر خدمات مسافرتی و سفره خانه های سنتی در کنار اجرای سایر برنامه های متنوع مذهبی دیگر پیش بینی شده است.
انتهای پیام//
 


کد مطلب: 11944

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11944/بازدید-موزه-های-سیستان-وبلوچستان-5مهر-ماه-رایگان

شستون
  https://shastoon.ir