آیت‌الله مکارم شیرازی:

قیمت‌ها روزبه‌روز و ساعتی شده/مردم دادشان از گرانی بلند است/ ملت بدانند ما همدرد آنها هستیم

4 مهر 1397 ساعت 11:54

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: قیمت‌ها روزبه‌روز و ساعتی شده و گروه‌هایی هستند که از این وضع استفاده می‌کنند.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،گفت: الآن مردم دادشان از گرانی بلند است، به مسئولان باید گفت که ناراحتیم و نگران هستیم، گوش شنوا گاهی نیست، گاهی نمی‌توانند مشکلی را حل کنند گاهی می‌دانند و نمی‌خواهند آن را حل کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: قیمت‌ها روزبه‌روز و ساعتی شده، گروه‌هایی هستند که از این وضع استفاده می‌کنند، آن‌هایی که تجارت و صادراتی دارند سود برده و اما آن‌هایی که حقوق ثابتی دارند گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی هستند، باید به مردم بگوییم ما هم همدرد شما هستیم و از تمام گرانی‌ها و قیمت‌های جهنده نگرانیم.
وی اضافه کرد: باید جلوی حوزه ستیزی و مرجعیت ستیزی دشمنان را بگیریم، دفاع از مرجعیت و ارزش‌ها و علوم اسلامی را باید خودمان داشته باشیم، امیدواریم این وظایف را انجام داده و خداوند کید دشمنان را به خودشان برگرداند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل جاری کشور گفت:  با تأکید بر اینکه باید مسائل عاطفی را در کوچک‌ترین موردش رعایت کرد، اظهار داشت: اسلام دین ادب و انسانیت بوده و به جزئیات توجه داشته و در تمام جهات جامعیت دارد.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان، اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند افزود: اسلام جامعیت داشته و دین ادب و عاطفه است، دین قدردانی از اشخاص بوده، به‌ویژه در دوره کنونی که دین خشونت‌گران را به رخ مسلمانان می‌کشند درحالی‌که دین گروه‌های تکفیری و خشونت گران هیچ ارتباطاتی با مسلمانان ندارد.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: حوزه دشمنان زیادی دارد، دلیل دشمنی آن‌ها این بوده که از حوزه و مرجعیت ضربه خورده‌اند، ضربه‌ای که در مسئله تحریم تنباکو مرحوم شیرازی به انگلستان زد کم ضربه‌ای نبود، ‌یا ضربه‌ای که مرجعیت نجف به مسئله داعش و گروه‌های تکفیری زد ضربه سختی بود که آن را دشمن فراموش نمی‌کند و یا ضربه‌ای که امام راحل بر دیکتاتوری پهلوی زد از یادها نمی‌رود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان وظایف حوزویان در برابر دشمنی‌ها ابراز کرد: خوب درس خواندن حوزویان، آشنایی به مسائل روز از سوی آن‌ها، متخلق بودن به اخلاق حوزویان و پرداختن به امور مردم و مشکلات آن‌ها ازجمله مهم‌ترین وظایف حوزویان است.
وی اضافه کرد: هر مسئله تازه‌ای که در جامعه ایجاد می‌شود باید در حوزه‌های علمیه تحقیق‌شده و در مورد آن فتوای فقهی داده شود تا جلوی دشمنی بدخواهان و دشمنان اسلام گرفته شود، ‌نگویند که در حوزه‌های علمیه هیچ کاری انجام نمی‌شود و یا آشنا به مسائل روز نیستند.
انتهای پیام/ ب


کد مطلب: 11955

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11955/قیمت-ها-روزبه-روز-ساعتی-شده-مردم-دادشان-گرانی-بلند-ملت-بدانند-همدرد-هستیم

شستون
  https://shastoon.ir