800
۰

قبل از خواب این کارها را انجام ندهید!

کارهایی وجود دارد که موجب بی خوابی و بدخوابی شما می شود. برای شما این لیست را آورده ایم که در رختخواب این کار را انجام ندهید!
قبل از خواب این کارها را انجام ندهید!
به گزارش شستون؛ به نقل از عصر هامون، بی خوابی و بدخوابی جزو بزرگترین مشکلاتی است که یک فرد می تواند با آن درگیر باشد. چراکه خواب خوب نداشتن موجب پایین آمدن راندمان کاری فرد می شود. پس در رختخواب این کارهایی که معرفی کرده ایم را انجام ندهید!
9رفتار اشتباه چند ساعت قبل از خواب باعث می شود شخص نتواند با سرعت به خواب رود که به همین دلیل باید از آنها خودداری کرد.
در رختخواب هستی از دستگاه هوشمند استفاده نکنید
پژوهش ها حاکی است نورهای آبی و سفید صفحه های الکترونیکی مانع ترشح هورمون “ملاتونین” توسط مغز می شود که بدن برای آگاهی از زمان صحیح خواب به آن نیازمند است.
قرص خواب آور نخور
قرص های خواب آور باعث ضعف عضلات و فراموشی شده و به نوعی اعتیاد آوراست ، لذا پس از مدت زمانی خلاصی از آن بسیار دشوار خواهد بود.
در رختخواب کار نکن
کار ها را باید در دفتر کارانجام دهی، رختخواب جای کار نیست، کارشناسان معتقدند اتاق خواب فقط برای خوابیدن است.
بعد از ساعت 5 بعد از ظهر کافئین مصرف نکن
یک پژوهش حاکی است، مصرف 400 میلی گرم کافئین 6 ساعت قبل از خواب باعث مختل شدن خواب می شود، همچنین اشخاصی که چند ساعت قبل از خواب کافئین مصرف می کنند مدت زمان کافی نمی خوابند.
قبل از خواب غذای چرب نخور
خوردن غذای چرب باعث اختلال در ساعت های خواب یا بیدار شدن پی در پی می شود.
قبل از خواب ورزش نکن
پژوهش ها حاکی است، افزایش دمای بدن ناشی از تمرین های ورزشی باعث بی خوابی می شود که به همین دلیل کارشناسان تمرین های سبک مانند “یوگا” را پیشنهاد می کنند که به استراحت کمک می کند.
دارو و مکمل های دارویی
بعضی از داروها مثل داروهای ضدحساسیت، داروهای قلب و آسم باعث بی‌خوابی می شود. از پزشک تان بخواهید به منظور جلوگیری از بیخوابی ساعت دقیق مصرف آن ها را به شما بگوید. شاید لازم باشد نوع دارو را عوض کنید. پس این داروها را قبل ار خواب نخورید.
دمای محل خواب و بیخوابی
تحقیقات متعدد نشان داده و ثابت کرده است خوابیدن در اتاق تاریک و خنک باعث خواب بهتر و عمیق‌تر می‌شود. خواب در مکان سرد یعنی کمتر از ۱۲ درجه سانتیگراد و دمای بالا یعنی بیشتر از ۲۳ درجه سانتیگراد تقریبا غیر ممکن است. پس مکان خواب تان را بین ۱۵ تا ۱۸ درجه – حتی در زمستان – تنظیم کنید تا ببنیند چه تغییر کمی و کیفی در خواب‌تان به وجود می‌آید.
قبل از خواب سیگار نکشید
افراد سیگاری هم هر چند با کشیدن یک سیگار کمی سطح استرس شان پایین می آید ولی نیکوتین محرکی است که باعث بیخوابی می‌شود.
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 12107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *