800
۰

ریاض قتل جمال خاشقجی را پذیرفت

تلویزیون دولتی عربستان با تایید قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی ادعا کرد وی بر اثر درگیری در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.
ریاض قتل جمال خاشقجی را پذیرفت
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عربستان سعودی در پی فشار افکار عمومی دنیا، ناگزیز قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد حکام آل سعود را پذیرفت.
 
تلویزیون دولتی عربستان با تایید قتل جمال خاشُقجی ادعا کرد وی بر اثر درگیری در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است! این در حالیست که کلیه شواهدی که تاکنون توسط مقامات ترکیه‌ای ارائه شده، حاکی از قتل سازماندهی‌شده وی به دست عوامل مرتبط با عربستان است.
 
طبق گزارش‌ها، تاکنون ۱۸ نفر از اتباع سعودی در ارتباط با پرونده جمال خاشقجی بازداشت شده‌اند که در میان آن‌ها سه مقام ارشد سرویس امنیتی عربستان سعودی وجود دارند.
 
بن سلمان ولیعهد سعودی که به عقیده بسیاری از تحلیلگران قتل خاشقجی با هماهنگی و دستور وی به وقوع پیوسته است، اکنون در مقام رئیس کمیسیون تحقیق قتل خاشقجی، انگشت اتهام را به سوی سازمان اطلاعات این کشور نشانه رفته و در فراری رو به جلو ادعا کرده است می‌خواهد در سازمان اطلاعات عربستان سعودی تغییراتی ایجاد کند.
 
تلویزیون دولتی سعودی نیز با پخش اطلاعیه‌ای از مقامات دولت ترکیه که به روشن شدن پرونده خاشقجی کمک کرده‌اند، قدردانی کرد!
 
واکنش کاخ سفید به تایید کشته شدن خاشقجی از سوی عربستان
 
کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در مورد تایید خبر کشته شدن روزنامه نگار منتقد سعودی ها از سوی ریاض، ابراز تاسف کرد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، کاخ سفید با انتشار بیانه ای ضمن ابراز تاسف از تایید خبر کشته شدن «جمال خاشقجی» از سوی عربستان، خواستار تحقیقات سریع و شفاف در این خصوص شد.
 
دادستانی عربستان شب شنبه با تایید خبر کشته شدن خاشقجی در کنسولگری این رژیم در استانبول مدعی شد این روزنامه نگار منتقد سعودی ها در اثر درگیری با یک مرد در داخل ساختمان کنسولگری کشته شده است.
 
دادستانی پادشاهی سعودی همچنین از دستگیری ۱۸ نفر در رابطه با این پرونده خبر داد.
 
 از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا که در پی فشار افکار عمومی، از شرکت در کنفرانس اقتصادی عربستان سعودی انصراف داده بود، تصمیم به سفر به این کشور برای شرکت در کنفرانسی با موضوعی دیگر گرفته است.
 
بر این اساس وی اکنون تصمیم به شرکت در گردهمایی دیگری با موضوع مقابله با تروریسم گرفته است که با فاصله کوتاهی از کنفرانس یاد شده در پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 12173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *