800
۰
مدیر آموزش و پرورش سراوان:

سلامت میوه ورزش است/ ورزشکاران سفیران فرهنگی در میادین ملی و جهانی هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: ورزشکاران به عنوان اسوه در جامعه شناخته می شوند و در میادین ملی و جهانی سفیران فرهنگی هر کشور به شمار می روند.
سلامت میوه ورزش است/ ورزشکاران سفیران فرهنگی در میادین ملی و جهانی هستند
به گزارش شستون، المپیاد ورزشی دانش آموزان شهرستان سراوان صبح امروز چهارشنبه دوم آبان ماه با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس اداره ورزش و جوانان، مربیان ورزشی و جمعی از دانش آموزان در مجتمع فرهنگی ورزشی امام علی (ع) سراوان افتتاح شد.
ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان در این مراسم مهم ترین بعد ورزش را سلامت و شادابی جسم بیان کرد و افزود: سلامت میوه ورزش است و باید جسم و روح  انسان مسلمان تقویت شود.
وی ادامه داد: خوراک بعد جسمانی ورزش و خوراک بعد روحانی عبادت است که هر دوی این نیازهای برای تکامل یک مسلمان مورد نیاز است.
مدیر آموزش و پرورش سراوان ورزش را دشمن کسالت و تنبلی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از عوامل از بین رفتن بی حوصلگی و تنبلی سحر خیزی همراه با عبادت و ورزش است.
دهواری خاطر نشان کرد: انسانی که ورزش می کند احساس شادابی، تندرستی و نشاط بیشتری دارد و امروز یکی از دغدغه مسئولین و والدین غنی سازی اوقات فراغت فرزندان است که ورزش یکی از راه های غنی سازی اوقات فراغت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه ورزش در تأمین سلامت روحی و جسمانی نقش مستقیمی دارد، افزود: ورزشکاران به عنوان اسوه در جامعه شناخته می شوند و در میادین ملی و جهانی سفیران فرهنگی هر کشور به شمار می روند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان با اشاره به اینکه الگو بودن و اخلاق مدار بودن در بعد ورزش مطرح است، گفت: در دین اسلام به آموزش تیراندازی، دومیدانی، اسب سورای، پیاده روی، شنا و کشتی تأکید شده است.
دهواری با توجه به اینکه ورزش به عنوان ضروریت در استاد بالادستی تدوین شد، اظهار کرد: هیچ مربی حق ندارد به خاطر برنامه درسی دانش آموزان را از ورزش محروم کند چرا که پس از درس قرآن مهم ترین درس، ورزش است.
 
 
انتهای پیام/ الف.د
 
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 12228
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *