800
۰
در مراسم محوری گرامیداشت اربعین مطرح شد؛

نهضت عاشورا دارای ابعاد مختلف برای رسیدن به بندگی است/ شهید فهمیده در مکتب امام حسین(ع) درس شجاعت و شهامت را آموخت

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: : اگر به نهضت و مکتب عاشورایی امام حسین (ع) توجه کنیم، دارای ابعاد و روزنه های مختلفی است که هر یک از ابعاد دارای حسنات متعدد برای بندگی و زندگی مشاهده می شود.
نهضت عاشورا دارای ابعاد مختلف برای رسیدن به بندگی است/ شهید فهمیده در مکتب امام حسین(ع) درس شجاعت و شهامت را آموخت
به گزارش شستون، مراسم محوری گرامیداشت اربعین شهادت امام حسین (ع) صبح امروز دو شنبه هفت آبان ماه با حضور امام جمعه شهرستان سراوان، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، جمعی از مسئولان، معلمان و دانش آموزان در سالن الغدیر آموزش و پرورش برگزار شد.
 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و اربعین حسینی (ع)، گفت: اگر به نهضت و مکتب عاشورایی امام حسین (ع) توجه کنیم، دارای ابعاد و روزنه های مختلفی است که هر یک از ابعاد دارای حسنات متعدد برای بندگی و زندگی مشاهده می شود.
وی افزود: مکتب عاشورا مکتبی است که می توان در آن تمامی حسنات عالم در باب زندگی مادی و بندگی خالق جست و جو کرد وبه آن حسنات رسید.
 امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: مسأله و نهضت عاشورای امام حسین (ع) مسأله ای است که هرفردی بخواهد جرعه ای آب از این دریای بی کران بنوشد، سیراب شود چرا که خداوند متعال امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به بهترین وجه ممکن به پیروزی رساند اگر چه به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به اینکه پاداش نیکوکاران یکی از سنت های الهی است، اظهار کرد: مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) یک چراغ روشنی است که می توان از آن الگو و بهره گرفت و یک مسیر حقیقت برای خداجویی و خدا خواهی انسان های آزاده است.
وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در این عالم امام حسین (ع) را از دیگران متمایز کرده است چنانکه مشاهده می کنیم 20 میلیون نفر از چهل کشور با قلبی سرشار از عشق رهسپار مرقد مطهر این امام بزرگوار می شوند.
امام جمعه شهرستان سراوان آزمایش انسان ها را یکی دیگر از سنت های الهی در عاشورا بیان کرد و ادامه داد: در این مکتب انسان های زیادی مورد آزمایش الهی قرار گرفتند، عده اندکی در کنار حق ایستادند و جمع کثیری نیز در جبهه باطل قرار گرفتند و مقابل حق شمشیر کشیدند.
در ادامه ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان نیز گفت: محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادی در تاریخ بشر است.
وی افزود: حماسه بزرگ عاشورا حماسه ای است که انسان های پاک طینت، راستین و عاشقی که وصف الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.
مدیر آموزش و پرورش سراوان ادامه داد: شهید فهمیده با الگو گیری از مکتب حسینی و نهضت امام حسین (ع) درس شهادت، آزادگی، رشادت و شهادت را آموخت و آن را به دیگران هدیه داد.
دهواری خاطر نشان کرد: در بیانیه ارزشی سند تحول بنیادین  توجه به آموزه های قرآنی، نقش معنوی، اسوه ای و هدایتی رسول اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س)، ائمه اطهار (ع) در تمامی موارد مورد تأکید قرار گرفته است.
 وی یادآور شد: توجه به فرآیند تعلیم و تربیت فقط در بعد علمی نیست بلکه در بعد اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی، هنری، کرامت ذاتی، کسب فضائل اخلاقی، ایمان، تقوا، عمل صالح، خودباوری و عبادی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که در آموزش و پرورش باید تغییر و تحول ایجاد شود، امروز در رأس همه هدف ها تربیت انسان های متعهد، مومن و معتقد به معاد، انسان های حقیقت جو، ولایت مدار، شجاع و پاک دامن قرار گرفته است.
 
 
انتهای پیام/الف.د
 
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 12275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *