شیر پاستوریزه در سروان کیمیا شد/اختلاف نرخ ارز دستاویزی برای قاچاق کالاهای اساسی به پاکستان

10 آبان 1397 ساعت 8:21

اختلاف قیمت و نوسانات ارز کشور در روزهای اخیر موجب قاچاق بی رویه کالاهای اساسی شهرستان سراوان به کشور پاکستان شد.


به گزارش شستون، اختلاف قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی کشور در روزهای اخیر موجب افزایش بی رویه قاچاق کالاهای اساسی شهرستان سراوان به کشور پاکستان شد.
برخی از سودجویان با سوء استفاده از شرایط موجود، کالاهای اساسی مردم شهرستان سراوان را با قیمت هنگفتی در کشور پاکستان به فروش می رسانند که این امر موجب گران شدن لحظه ای برخی از کالاها در این شهرستان شده که گلایمندی شهروندان را به دنبال دارد.
عمده اعتراض مردم سراوان نسبت به گران فروشی و افزایش لحظه ای قیمت برخی از کالا ها در شبکه های اجتماعی و محافل عمومی است که مطرح می شود.
در روزهای اخیر برخی از شهروندان از کمبود شیر پاستوریزه در این شهرستان خبر دادند و خواستار رسیدگی مسئولین مربوطه شدند.
خبرنگار شستون به دنبال بررسی صحت و سقم این موضوع از چند فروشگاه سطح بازدید کرد و که این فروشگاه ها فاقد شیر پاستوریزه بودند و برخی از فروشندگان اظهار کردند در ماه اخیر برای تهیه شیر با مشکل مواجه شده اند.
مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: تقریبا حدود یک ماه است که برای تهیه شیر پاستوریزه بنا به اظهارات اتحادیه های مربوطه با مشکل مواجه شده اند اما تا کنون گزارشی مبنی بر اینکه شیر پاکتی در سراوان قاچاق می شود، ارائه نشده است.
وی افزود: در ابتدا افزایش قیمت حمل موجب عدم تأمین شیر در شهرستان بود اما شروط برخی از کارخانه ها مبنی بر خرید دیگر فرآورده های لبنی کارخانجات از دیگر دلایل کمبود شیر در این شهرستان است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان خاطر نشان کرد: موضوع فوق به استان منعکس شده که استان جهت رفع این مشکل با مرکز کشور در حال پیگیری است.
طاهری در ادامه دلیل قاچاق بی رویه کالاهای اساسی در شهرستان را اختلاف قیمت و نوسانات ارز بیان و اضافه کرد: اختلاف قیمت با کشور پاکستان به گونه ای است که اگر شخصی‌ بخواهد خاک کشور را نیز در آن سوی مرز به فروش برساند، سود کلانی را دریافت می کند.
وی یادآور شد: جهت جلوگیری از قاچاق بی رویه کالاهای اساسی در کشور با متولیان مرز جلسات لازم گرفته و مقرر شد با متخلفان برخورد جدی انجام شود‌.
انتهای پیام/


کد مطلب: 12297

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/12297/شیر-پاستوریزه-سروان-کیمیا-اختلاف-نرخ-ارز-دستاویزی-قاچاق-کالاهای-اساسی-پاکستان

شستون
  https://shastoon.ir