حقیقت دیدار آیت الله شبیری با یکی از سران فتنه/ وقتی اصلاح‌طلبان مراجع را هم فریب می‌دهند

10 آبان 1397 ساعت 11:50

اصلاح‌طلبان در حالی طی این مدت به دفاع تمام قد از آیت الله شبیری پرداختند که خود با فریب این مرجع تقلید تلاش کردند تا از جایگاه ایشان برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده کنند.


به گزارش شستون؛ چندی پیش تصویری از آیت الله شبیری زنجانی در کنار یکی از سران فتنه منتشر شد. انتشار این تصویر واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت؛ برخی این اقدام آیت الله شبیری را دون شان مرجعیت دانستند و عده‌ای هم تذکرات داده شده به آیت الله شبیری را وهن مرجعیت دانستند.
 

 
آیت الله محمد یزدی پس از این دیدار طی نامه‌ای خطاب به آیت الله شبیری زنجانی خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شد.
در بخشی از نامه آیت الله یزدی آمده است: "پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است.
لازم به ذکر است، اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم.
چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!."
 
            بیشتر بخوانید: حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی از نامه انقلابی آیت الله یزدی
 
پس از نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری؛ حجت الاسلام حسن خمینی هم نامه‌‌ای به آیت الله شبیری زنجانی نوشت و در آن از نامه آیت الله یزدی انتقاد کرد.
در بخشی از نامه حسن خمینی آمده است: "آنچه مزید بر این امور ظاهری -که مطمئنم خللی نیز در روح بلند شما پدید نمی‌آورد-، حائز اهمیت بوده و لازم است مورد توجه اهل علم واقع شود، استدلال ناتمامی است که در نامه جناب آیت الله یزدی به آن اشاره رفته است.
حقیقت آن است که نظام جمهوری اسلامی ثمره همه‌ی مجاهدات عالمان مسلمان و مجاهدان راه عزت و سربلندی است و به همین سبب صیانت از آن از اوجب واجبات است. اما نکته آنجاست که حفظ این مهم نه تنها به ذوب شدن روحانیت شیعه در حکومت وابسته نیست، بلکه تنها با استقلال حوزه و مرجعیت از دولت‌ها میسر است. وجود عالمان وارسته‌ای که مردم همواره آنان را ملجأ و مأوای خود بدانند و در سختی‌ها و شدائد به آنان مراجعه کنند، همواره راه حفظ اسلام و جمهوری اسلامی برای حال و آینده است.
در این میان صد البته ممکن است نظری با نظری مخالف باشد، ولی هرگز نباید این مسیر به توهین و تحکم و بالانشینی منجر گردد.
آنچه این روز‌ها می‌تواند توجه‌ها را به خود معطوف نماید، جدای از تأکید بر مرتبت عالی حضرتعالی در میان حوزویان و اهل علم، ضرورت استقلال حوزه‌ها برای بقای کیان شیعه و به جهت حفظ نظام اسلامی است. "
حقیقت ماجرا چه بود؟
در حالی که آیت الله شبیری زنجانی در خصوص انتقادات این روزها که به خاطر دیدار با یکی از سران فتنه است سکوت کرده‌اند؛ شنیده‌های حاکی از آن است که این دیدار بدون اطلاع ایشان ترتیب داده شده است.
سید مهدی ناظمی فعال رسانه‌ای در خصوص این دیدار در صفحه توییتر خود می‌نویسد: ماجرای آیت الله شبیری طبق شنیده های موثق من این بوده که برای دیدار با رهبری تهران بوده اند،جهت بیتوته شب، دعوت عبدالله نوری که از بستگان همسر ایشان هستند را می پذیرند،وقتی می روند آنجا می بینند افرادی دیگری از جمله کسانی که اصلا نمیشناختند همراه با عکاسباشی هم حضور دارند!
 

 
مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی هم در خصوص این دیدار در صفحه توییتر خود نوشت: اگر آقای #عبدالله_نوری و رفقایش واقعا با آیت الله #شبیری خدعه کرده و او را به مجلسی فراخوانده باشند که از حاضران در آن بی اطلاع بوده، خواهیم دید جماعت غربگرا در سینه چاک کردن چند روز اخیر به دفاع از مرجعیت، صادق بوده اند یا نه؟
 

 
اصلاح‌طلبان در حالی طی این مدت به دفاع تمام قد از آیت الله شبیری پرداختند که خود با فریب این مرجع تقلید تلاش کردند تا از جایگاه ایشان برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده کنند.  
 

منبع: دانا


کد مطلب: 12309

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/12309/حقیقت-دیدار-آیت-الله-شبیری-یکی-سران-فتنه-وقتی-اصلاح-طلبان-مراجع-هم-فریب-می-دهند

شستون
  https://shastoon.ir