800
۰

طرح توزیع 18 هزار نوشت افزار در سیستان و بلوچستان کلید خورد/ بهره مندی494 هزار و 88 نفر از طرح نذر آب در استان

طرح توزیع 18 هزار نوشت افزار میان دانش آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان توسط جمعیت هلال احمر در سراوان کلید خورد.
طرح توزیع 18 هزار نوشت افزار در سیستان و بلوچستان کلید خورد/ بهره مندی494 هزار و 88 نفر از طرح نذر آب در استان
به گزارش شستون، صابون چی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور 14 آبان سالگرد تصویب قانون تأسیس سازمان جوانان را تبریک گفت و افزود: کاهش آلام انسان ها، تکریم انسان ها و کمک به ارتقاء سلامت انسان ها از وظایف جمعیت هلال احمر است.
وی افزود: اصل اولیه و شمترک میان تمام کشورهای عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بشر دوستی است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: هلال احمر یک نهادی از جنس مردم برای مردم و با مردم است که هر کجا نیاز به کمک باشد وظیفه دارد حضور داشته باشد.
صابون چی اضافه کرد: توزیع نوشت افزار میان دانش آموزان نیازمند نیز در راستای تکریم انسان ها است.

رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه طرح توزیع 18 هزار نوشت افزار میان دانش آموزان استان گفت: بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر وظیفه تسکین آلام بشر که از زیباترین وظایفی است که به این سازمان محول شد.
وی با بیان اینکه بیش از پنجاه درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان روستا نشین است،افزود: قریب به دو دهه است که استان سیستان و بلوچستان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند که مستقیما محل کسب  و درآمد مردم استان را تحت الشعاع قرار داده که بسیای از روستاییان حاشیه نشین شهرستان و دیگر استان ها شده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان شغل اکثر مردم استان را ماهیگیری، دامپروری و کشاورزی عنوان و ادامه داد: با توجه به بازدید رئیس جمعیت هلال احمر از نقاط مختلف استان، مقرر شد طرح نذر آب  در سه محور معیشت، سلامت و تأمین آب شرب در استان اجرایی شود که در کمتر 20 روز عملیاتی شد.
راشکی با بیان اینکه بزرگ ترین عملیات جمعیت هلال احمر درسطح کشور در استان انجام شد، اضافه کرد: در موضوع سبد معیشتی 50 هزار خانوار، در حوزه سلامت حدود 44 هزار نفر از خدمات پزشک ها داوطلب جمعیت هلال احمر و در حوزه نذر آب 502 روستا که در استان به صورت سقایی آبرسانی انجام می شد، از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.
وی جمعیت بهره مند شده از طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان را 494 هزار و 88 نفر عنوان  و افزود: طرح توزیع 18 هزار نوشت افزار کاملا ایرانی میان دانش آموزان نیازمند استان کلید خورد.
درویش نارویی فرماندار سراوان گفت:  در فکر رفع و حل معضلات مردمانی باشیم که هموارهدر همه صحنه ها در کنار مسئولان بوده اند و از نظام جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی حمایت کردند.
وی افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان به رغم همه نامهربانی ایذ طبیعت از انقلاب با حفظ مرزها حمایت دارند که جای تقدیر دارد.
فرماندار سراوان با اشاره به اینکه مردم در وضعیت سخت معیشتی قرار دارند، ادامه داد: زیر ساخت های اقتصادی جامعه تحت تأثیر خشکسالی های اخیر قرار گرفته که در چنین شرایطی زندگی مردم منطقه با سختی مواجه شده است.
نارویی با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم در بخش جالق خواستار راه اندازی نمایندگی جمعیت هلال احمر در این منطقه شد.
 گفتنی است طرح توزیع 18 هزار نوشت افزر میان دانش آموزان سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان کلید خورد.
انتهای پیام/  
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 12338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *