800
۰

عضو تیم ترور خاشقجی در تماس با عربستان: به رئیست بگو، ماموریت انجام شد!

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که بعد از کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود یک عضو تیم ترور در تماس تلفنی با مافوق خود در عربستان از انجام شدن ماموریت خود خبر می‌دهد.
عضو تیم ترور خاشقجی در تماس با عربستان: به رئیست بگو، ماموریت انجام شد!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز به نقل از ۳ منبع مطلع از فایل صوتیِ مربوط به لحظه قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی، جزئیات جدیدی را از این پرونده منتشر کرده است.
طبق گفته این منابع، مدت کوتاهی بعد از کشته شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، یک عضو تیم ترور از طریق تلفن به مافوق خود در عربستان سعودی می‌گوید "به رئیست (که احتمالا محمد بن سلمان باشد) بگو، ماموریت انجام شد!"
بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، این فایل صوتی که جینا هاسپل رئیس سازمان سیا نیز آن را شنیده است، از سوی مقامات اطلاعاتی به عنوان قوی‌ترین مدرک در زمینه دست داشتن محمد بن سلمان در قتل خاشقجی قلمداد می‌شود.
نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است در حالیکه اسم محمد بن سلمان در این فایل آورده نمی‌شود، اما مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که «رئیست» در این فایل صوتی اشاره به محمد بن سلمان است.
این افراد آشنا به این فایل صوتی می‌گویند، کسی که پشت تلفن حرف می‌زند «ماهر عبدالعزیز مطرب» است که به زبان عربی صحبت می‌کند و یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره‌ای است که برای کشتن خاشقجی از ریاض به استانبول رفته بودند.
مقامات اطلاعاتی ترکیه به مقامات اطلاعاتی آمریکایی گفته‌اند که در اینجا ماهر مطرب به نظر می‌رسد در حال گفتگو با یکی از دستیاران محمد بن سلمان در ریاض است. مطرب به فردی که دارد او را با تلفن از جزئیات عملیات مطلع می‌کند می‌گوید که «کار انجام شد.»
با این حال مقامات اطلاعاتی ترکیه گفته‌اند که فایل صوتی دلالت محض بر محمد بن سلمان نیست و شواهد غیر قابل انکار علیه وی وجود ندارد.
در بیانیه‌ای که عربستان سعودی روز دوشنبه منتشر کرد، نیز آمده است که ترکیه به عوامل اطلاعاتی سعودی اجازه داده است که فایل‌های صوتی را گوش کنند، اما در هیچکدام از این فایل‌ها عبارت «به رئیست بگو» شنیده نشده است.
با این حال نیویورک تایمز می‌گوید که ترکیه ممکن است چندین فایل صوتی مختلف داشته باشد که به صورت گزینشی آن را در اختیار افراد و کشور‌های مختلف قرار می‌دهد.
این گزارش می‌گوید که سخنگوی سازمان سیا حاضر نشده است در این زمینه اظهار نظر کند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 12405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *