در ادامه سریال نابسامانی توزیع سوخت در سراوان؛

قطع دست سودجویان با ابزارهای نظارتی/راه اندازی موجی از اعتراضات توسط سودجویان در جایگاه های سوخت سراوان

شستون , 23 آبان 1397 ساعت 8:38

به برخی از کامیون داران شهرستان سراوان که عملکردی در خصوص حمل بار نداشته اند، سهمیه سوخت داده نشده که این امر افراد سودجو را در صحنه اعتراض در جایگاه های سوخت حاضر کرده است.


به گزارش شستون؛ در روزهای اخیر خبری مبنی بر اعتراض جمعی از رانندگان در یکی از جایگاه های سوخت سراوان منتشر شد که کانال های معاند انقلاب سوء استفاده هایی از این موضوع کرده اند و اما حقیقت چیز دیگری است.

گفته می شود برخی از افراد سودجو با توجه به اختلاف ارز با کشور همسایه بدون هیچ عملکردی اقدام به فروش سوخت کامیون خود می کنند که با توجه به حضور بازرسان در جایگاه ها و ساماندهی توزیع سوخت به کامیون داران،  به کسانی که فاقد عملکرد و بار نامه باشند، سوخت داده نمی شود که این امر موج اعتراض برخی از افراد سودجو را به همراه داشته است.

شهسوار نصرتی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون در این خصوص بیان داشت: عملکرد برخی از ماشین های سنگین با توجه به جی پی اسی که بر روی آنها نصب شده است، کنترل می شود و برخی هیچ گونه ترددی در راه های مواصلاتی ندارند و سهمیه آنها قطع خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: کامیون هایی که در حال انجام کار هستند باید سوخت دریافت کنند و به کسانی که بدون عملکرد قصد سودجویی داشته باشند سوخت داده نمی شود که این امر موج اعتراض آنها را به همراه داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان سراوان با بیان اینکه به دنبال طرحی برای تشویق کامیون داران جهت حضور در بازار کار هستیم، تا بتوانند سهمیه سوخت دریافت کنند، بیان داشت: حضور ابزارهای نظارتی دست سودجویان را قطع کرده که گاها به دنبال هرج و مرج و منافع خود هستند.

وی افزود: کسانی که به دنبال شورش و نا امنی در جایگاه های سوخت هستند قطع به یقین منافع محدود برای آنها قابل تحمل نیست و این در حالی است که حضور بازرسان در جایگاه های سوخت وضعیت توزیع و اوضاع را مناسبت تر کرده است.

نصرتی با اشاره به اینکه جهت ساماندهی کارت سوخت از جایگاه های سطح شهرستان سراوان بازدید کرده است، گفت: فرمی طراحی شده که نظارت بر عرضه بنزین توسط جایگاه ها را بیشتر می کند و سهمیه بندی را بهبود می بخشد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه کمیته سوخت مصوب شده که هر چهار روز 30 لیتر به ماشین هایی که کارت سوخت شان کدینگ نیست، تحویل داده شود، بیان کرد: بر این اساس کار کنترلی بر روی توزیع بنزین بین ماشین ها بهتر انجام می شود و سوخت به نیازمندان واقعی تحویل می رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سراوان با بیان اینکه بر اساس قوانین و ضوابط تعریف شده در توزیع سوخت بین شهروندان عملکرد پمپ صالح سراوان بهتر از سایر جایگاه ها است، تصریح کرد: کارت جایگاه امام علی (ع) 6 هزار، جایگاه طاها 8 هزار و صالح 10 هزار لیتر در شبانه روز شارژ می شود و تا زمانی که سهمیه کارت سوخت تمام نشود، مجددا شارژ نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته یک نابسامانی در توزیع سوخت وجود داشته و ماشین های فاقد کارت کدینگ در جایگاه دلخواه خود اقدام به سوخت گیری می کردند، یادآوری کرد: خودروها در سراوان ساماندهی شده اند تا از ترافیک و هرج و مرج جلوگیری شود به طوری که خودرو پراید در پمپ طاها، خانواده ایران خودرو در پمپ امام علی (ع) و کل خودروهای وانت در پمپ صالح سوخت گیری می کنند.

نصرتی با اشاره به اینکه توزیع سوخت در گالن ممنوع می باشد ولی گاها برخی این تخلف را انجام می دهند، اظهار کرد: درب ورودی جایگاه ها تابلو ممنوعیت سوخت گیری در گالن زده شده و این موارد اگر توسط صنعت و معدن و اداره بازرگانی مشاهده شود فرد متخلف جریمه و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده می شود.
 
انتهای پیام/م.ش
 


کد مطلب: 12426

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/12426/قطع-دست-سودجویان-ابزارهای-نظارتی-راه-اندازی-موجی-اعتراضات-توسط-جایگاه-های-سوخت-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir