800
۰
در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان سراوان مطرح شد؛

بروز مشکل رفت و آمد با قرار گرفتن تیرهای برق وسط معابر/ مسیر های خطر ساز سراوان ایمن سازی شوند

فرماندار شهرستان سراوان گفت: برخی از تیرهای برق وسط معابر قرار دارد که مشکلاتی را به دنبال داشته لذا شهرداران و بخشداران جهت پیگیری رفع این موضوع و جمع آوری آنها اقدام کنند.
بروز مشکل  رفت و آمد با قرار گرفتن تیرهای برق وسط معابر/ مسیر های خطر ساز سراوان ایمن سازی شوند
به گزارش شستون؛ جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان سراوان با فرماندار، بخشدار بم پشت، سرپرست بخشداری مرکزی، شهرداران و دیگر اعضای در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد.
 
درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان در این جلسه با بیان اهمیت ترافیک در جوامع شهری و لزوم توجه دستگاه های متولی به این مهم،  پیگیری و اجرای مصوبات جهت تسهیل در مشکلات شهروندان را لازم برشمرد.
 
وی با اشاره به عدم وجود روشنایی در برخی از معابر روستایی و شهری که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، اظهار کرد: برخی از تیرهای برق وسط معابر قرار دارد که مشکلاتی را به دنبال داشته لذا شهرداران و بخشداران جهت پیگیری رفع این موضوع و جمع آوری آنها اقدام کنند.
 
 
فرماندار سراوان در ادامه خواستار رفع انسداد خیابان عدالت که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده شده و بد بیان تلفات و حوادث رانندگی بزرگ راه مولوی عبدالعزیز ساداتی، گفت: انتظار می رود که راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای کاهش و بع حداقل رساندن تصادفات جاده ای، اقدامات لازم را انجام دهد.
 
نارویی عدم خط کشی در بعضی از محورهای شهرستان را خطرساز بیان و به راهداری توصیه کرد که جهت رفع این معضل نیز چاره اساسی اندیشیده کند و خواستار ایمن سازی، مشخص شدن علائم و نصب تابلوهای تعیین سرعت مسیر سیرکان و سه راه دهک- سیرکان و اسفندک جهت جلوگیری از خسارات شد.
 
وی‌ با توجه به اینکه برخی از خیابان های سراوان به پارکینک خودروهای سنگین در این شهرستان مبدل شده است، جمع آوری خودروهای سنگین به مکان های تعیین شده را از مطالبات خود از راهنمایی رانندگی، گمرک و بازارچه های مرزی عنوان کرد.
 وجود دستفروشان و میوه فروشان در سطح معابر و چهار راه های سراوان مشکلاتی را برای تردد خودروها و شهروندان به وجود آورده است به گونه ای که برخی از وانت بارهای میوه با تصرف نیمی از یک لاین خیابان باعث اختلال در تردد خودرو ها می شوند.
برخی از دستفروشان علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، آلودگی های دیگری همچون رها سازی میوه های گندیده در سطح معابر  و یا آسیب هایی را تخریب آسفالت ایجاد می کنند، که خسارت هایی را برای شهرداری ها به جای می گذارند.
استقرار دستفروشان در میادین و چهار راه های سطح شهرستان موجب کاهش دید رانندگان و بعضا ایجاد تصادف در شهر می شوند که این امر مستلزم سامان دهی دستفروشان و‌ میوه فروشان در مکان های مشخص است.
از سوی دیگر به تازگی و در ماه اخیر خیابان های سراوان با توجه به افزایش صادرات از بازارچه های مرزی این شهرستان به و پارکینگ خودروهای سنگین تبدیل شده که مشکلات دیگری را برای شهروندان به وجود آورده است.
در همین راستا شهسوار نصرتی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان سراوان نیز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهری، به ساماندهی میوه فروشان و دست فروشان و انتقال و استقرار آنها به مکان های تعیین شده توسط شهرداری، با همکاری شورای ترافیک تأکید کرد.
وی با بیان مشکلات تردد و توقف خودروهای سنگین در سطح شهر و بلوار خلیج فارس، خواستار هدایت خودروها به پارکینگ های تعیین شده شد.
معاون برنامه ریزی و‌توسعه فرمانداری سراوان  با بیان گلایه مندی شهروندان خیابان طالقانی از صنوف مکانیک ها، کنترل بار ترافیکی توسط راهنمایی و رانندگی و توجه صنعت معدن و تجارت به صدور مجوز ها را مهم دانست.
 
نصرتی در پایان با بیان اینکه می بایست حضور نیروها در اوج ترافیک مدارس مؤثر باشد و از موارد تشدید ترافیک جلوگیری شود، بر تسهیل در روند ترافیک و عبور و مرور تأکید نمود.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 12428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *