800
۰

پاریس کوچولوی ایران کجاست؟ + تصاویر

شهر‌های بروجرد و بجنورد لقب پاریس کوچولوی ایران را به خود اختصاص داده‌اند.
پاریس کوچولوی ایران کجاست؟ + تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایتخت کشور فرانسه با نام پاریس شناخته می‌شود؛ اما این نام فقط مختص به این شهر نیست. به عنوان مثال شهر‌هایی در کشور ما هستند که به دلیل شباهتی که به پاریس دارند با نام پاریس کوچولو شناخته می‌شوند. یکی از این شهر‌ها با نام بجنورد شناخته می‌شود. البته بروجرد نیز با نام پاریس کوچولو شناخته می‌شود.
ما در این گزارش می‌خواهیم شهر بروجرد را به شما معرفی کنیم. بروجرد با جمعیتی بالغ بر ۲۳۴۹۹۷ نفر، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و نهمین شهر پر جمعیت کشورمان است. البته آماری که از جمعیت بروجرد در اینجا آمده، نتیجه آمارگیری سال ۱۳۹۵ است.
پاریس کوچولوی ایران کجاست؟
شایان ذکر است که بروجرد از لحاظ تاریخی حائز اهمیت است؛ زیرا این شهر با توجه به آثار تاریخی به دست آمده از دشت سیلاخور متعلق به دوران‌های پیش از تاریخ بوده است. دشت سیلاخور بزرگ‌ترین زمین هموار استان لرستان است. این دشت بیشتر مساحت شهرستان‌های بروجرد و دورود را دربرمی‌گیرد. بر اساس آثار به دست امده در این منطقه به نظر می‌رسد که این دشت و بروجرد در طول تاریخ جنگ‌های زیادی را به خود دیده‌اند.
پاریس کوچولوی ایران کجاست؟
گفتنی است؛ شهر بروجرد در گذشته با نام‌های اُردکَرد و بَروگَرد شناخته می‌شد. از وجوه شباهت این شهر می‌توان به این امر اشاره کرد که اگر کسی از بام بروجرد به غرب نگاه کند، متوجه وجود دهکده‌هایی می‌شود که فقط در اروپا چنین صحنه‌ای قابل دیدن است. علاوه بر این پست بودن اطراف شهر بر اساس توپوگرافی نزدیک به شهر پاریس است. بروجرد به همین دلیل پایتخت کوهنوردی ایران است. بروجرد از سال ۱۳۸۹ به عنوان پایتخت انیمیشن ایران شناخته شده است، زیرا شرکت‌های مختلف پویانمایی کشور در این شهر فعالیت می‌کنند.
پاریس کوچولوی ایران کجاست؟
در اینجا باید گفت: بروجرد با داشتن ۷۰ مجتهد، نویسنده و شاعر برجسته، چون علامه شهیدی، زرین کوب، اوستا، استاد آیتی و موسیقی دانی، چون لوریس چکناواریان همچون پاریس، شهری با یک کتاب افتخار‌های فرهنگی به حساب می‌آید.
یادآور می‌شود از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی بروجرد می‌توان به بقعه شاه زواریون بروجرد، تکیه موثقی، پل قلعه حاتم، قلعه رومیان، بازار بروجرد، مجموه تاریخی طباطبایی‌ها، امام‌زاده قاسم، تپه قرق، قلعه یزدگرد، گردشگاه چغا، گردشگاه گل‌دشت، تالاب بیشه‌دالان، روستای فیال، سرآب کرتول، روستای ونایی و تنگه کپرگه اشاره کرد.
انتهای پیام/
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 12451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *