اسپوتنیک گزارش داد؛

تور سفری محمد بن سلمان برای احیای آبروی از دست رفته‌اش

3 آذر 1397 ساعت 8:42

ولیعهد عربستان سعودی در تلاش برای کاهش فشارها بر خود و کشورش در پی ماجرای قتل جمال خاشقجی قرار است به شش کشور عربی سفر کند.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تلاش برای کاهش فشارها بر خود و کشورش، در چارچوب سفر به کشورهای عربی به زودی به دعوت محمد باجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس به این کشور سفر خواهد کرد.
محمد بن سلمان در این سفر که از بیست و دوم نوامبر آغاز شده است، قرار است به شش کشور عربی برود. پایگاه اینترنتی بیزنس نیوز تونس اعلام کرد قرار است محمد بن سلمان بیست و هفتم نوامبر به تونس برسد. در حالی که محمد بن سلمان در گرداب رسانه‌ای - سیاسی در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گرفتار شده، قرار است به تونس سفر کند که یکی از کشورهای حامی وی در این ماجرا بود. تونس فقط با محکوم کردن این قتل تاکید کرد که این ماجرا نباید دلیلی برای هدف قرار دادن ثبات و امنیت عربستان سعودی باشد.
آل سعود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سفر ولیعهد بر اساس دستور العمل ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و به منظور تقویت روابط عربستان سعودی در سطح منطقه‌ای و بین‌الملل و در پاسخ به دعوت روسای کشورها صورت می گیرد.
بیشتر بخوانید:


برخی مقامات دیپلماتیک اعلام کردند این سفر محمد بن سلمان علاوه بر امارات متحده عربی و تونس شامل الجزایر، بحرین، مصر و موریتانی نیز می شود.
پایگاه اینترنتی لودسک مراکش در مطلبی نوشت این کشور بخشی از برنامه سفر محمد بن سلمان نیست زیرا بخاطر روابط مراکش با قطر، روابط میان عربستان سعودی و مراکش هنوز به حالت عادی بازنگشته است.
جمال خاشقجی دوم اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در حالی که برای دریافت برخی مدارک مربوط به ازدواج خود مراجعه کرده بود، کشته شد. مقامات عربستان سعودی پس از آنکه در ابتدا قتل وی را انکار کردند، در نهایت تایید کردند که وی در عملیاتی بدون مجوز کشته شد. بیش از یک ماه و نیم پس از قتل خاشقجی جسدش هنوز پیدا نشده است. طبق دفتر دادستانی ریاض، بیست و یک مظنون مربوط به این پرونده دستگیر شده‌اند. یازده تن از این افراد متهم شده‌اند و دادستانی کل برای پنج تن از آنان تقاضای حکم اعدام کرده است. این افراد به صدور دستور قتل و ارتکاب جنایت متهم هستند.
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی در اختیار دارد که در آن محمد بن سلمان دستور "ساکت کردن" جمال خاشقجی را "در اسرع وقت" می دهد.
پاریس روز پنجشنبه از تحریم هجده تبعه سعودی که در قتل خاشقجی دست داشتند خبر داد. وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد این افراد از این پس نمی توانند وارد خاک فرانسه و مرزهای شنگن شوند.
روز دوشنبه هم دولت آلمان ورود هجده تبعه سعودی را به این کشور ممنوع کرد. پیش از این نیز آلمان تصمیم گرفت فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 12565

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/12565/تور-سفری-محمد-بن-سلمان-احیای-آبروی-دست-رفته-اش

شستون
  https://shastoon.ir