800
۰
در مراسم افتتاحیه دفتر خادم یاران رضوی مطرح شد؛

تفکر بسیجی؛ الگوی وحدت و عاملی برای مقاومت در کشورهای اسلامی قرار دارد/ لازمه ترویج فرهنگ وقف و نذر

نماینده آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: تفکر بسیجی به عنوان ی الگوی وحدت در جامعه قرار دارد و این تفکر و روحیه عاملی برای مقاومت در کشور های عراق، سوریه، لبنان و یمن شده است.
تفکر بسیجی؛ الگوی وحدت  و عاملی برای مقاومت در کشورهای اسلامی قرار دارد/ لازمه ترویج فرهنگ وقف و نذر
به گزارش شستون، آیین افتتاحیه دفتر خادم یاران آستان قدس رضوی با حضور نماینده آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان،  امام جمعه شهرستان، مدیر بهزیستی، جانشین فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مسئولین و مردم صبح امروز در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

خدایار نماینده آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، گفت: با توجه به میلاد منادی وحدت و هفته ارزشمند وحدت، کانون خادم یاران رضوی در شهرستان سراوان افتتاح شد.

وی با اشاره به زنده بودن همیشگی ولایت حضرت محمد (ص)، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) که رحمت اللعالمین نیز می باشد در روز قیامت شافع بندگان در پیشگاه خداوند و در جامعه نیز سر سلسله و الگوی همه مسلمانان قرار دارد.

نماینده آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید به عنوان پیروان خاتم النبیین(ص)  باید جایگاه پیامبر (ص) را بشناسیم، از فرامین و سنت های حضرت پیروی و تبعیت کنیم، ائمه و خلفای بعد از پیامبر را بشناسیم و تبعیت داشته باشیم و اگر معرفت ما نسبت به پیامبر (ص) صحیح باشد جزو محبین آن حضرت قرار خواهیم گرفت.

خدایار با اشاره به هفته بسیج نیز ادامه داد:تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره)، عمل به سیره پیامبر (ص) بود که برای ایثار خالصانه و برای حفظ دین، بشریت، اهداف اسلام و برافراشته شدن پرچم توحید شکل گرفت.

 وی اضافه کرد: تفکر بسیجی به عنوان الگوی وحدت، انسجام و هماهنگی و همچنین مبارزه با گروهک های تروریستی و آمریکا قرار دارد.
 نماینده آستان قدس رضوی  در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روحیه و تفکر بسیجی عاملی برای مقاومت در سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر کشور ها شد که تبلور وحدت میان مجموعه مومنین و متقین را به نمایش گذاشته است.

خدایار خدمت به محرومین، زائرین، محرومیت زدایی و گسترش فرهنگ رضوی و فرهنگ ناب اسلام را از وظایف آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: خادم آن نیست که در یک حریم مشخص شده خدمت کند، بلکه کمک به محرومین در راستای محرومیت زدایی و کمک به افراد نیازمند جامعه را نیز در زمره خادمین امام رضا (ع) قرار دارد.

وی با بیان اینکه  فرهنگ وقف و نذر باید در جامعه گسترش یابد، اضافه کرد:  گروه های  مختلفی همچون گروه های محرومیت زدایی که در حوزه  ارائه خدمات مشاوره ای، ترمیم و مرمت منازل محرومین و نیازمندان، ویزیت رایگان، توزیع دارو به صورت رایگان، مشاوره ها حقوقی، تهیه جهزیه در آستان قدس رضوی جهت کمک به محرومین تشکیل شده است و در حال ارائه خدمت به مردم نیازمند جامعه هستند.

نماینده آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: تاج افتخارات اعضای آستان قدس رضوی خدمت به محرومین برای توشه آخرت و ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه است.

انتهای پیام/
شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 12582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *